onsdag 8. desember 2010

Pepperkaketomt ;)

Da er vi halvveis i uken, og jeg ser virkelig frem til helg. Denne uka syns jeg snegler seg avgårde, kanskje greit nok siden jeg føler jeg har tusen ting å gjøre ;) Men denne helga er kjærkommen. Vi reiser til Røros på søndag, og det gleder vi oss veldig til :) Og på lørdag skal jeg og Sofie pynte mye innendørs, slik at det bare er de siste store nissene som skal stå ute som må vente til vi er hjemme igjen. Man vet jo aldri hvilket vær det blir når man reiser bort. Så da er det tryggest å vente med de til man er hjemme igjen :)

Og i dag skal jeg og Sofie bake litt mer pepperkaker, da det ikke er mange pepperkakene igjen fra forrige baking, hihi ;) Man må jo kose seg litt i denne førjulsstria også. Og når sant skal sies så gikk mesteparten av deigen med til pepperkakehuset, og jeg og mamma delte det som ble av pepperkaker. Så da tar jeg og Sofie ei ny økt i dag ~ blir koselig♥

Pepperkakesmaker♥

Når en pepperkakebaker baker pepperbakerkaker
tar han først en stekegryte og en kilo margarin
oppi gryta smelter smøret
og det neste han må gjøre
er å røre sammen smøret med en kilo med farin!

Og mens smør og sukker skummer tar man åtte eggeplommer
som han rører ut i gryta med en kilo hvetemel
og til slutt i gryta slipper han en liten teskje pepper
også rører han omkring og tømmer deigen på ei fjøl :)


1 kommentar: