torsdag 24. juni 2010

En epoke er over...

Og da er det vel rett og rimelig at en ny starter, selv om jeg så langt i fra er klar for en avslutning..

Kjære Sofie

"På høsten 2008 du til Charlottenlund barnehage kom,
her var det mange spennende leker og rom.
I starten tenkte du kanskje: "Hva skal jeg her gjøre,
når mamma og pappa på jobben skal kjøre?"

Men på Storstua fant du fort ut at det var godt å være,
med mye nytt å utforske og lære.
De tre voksne var ikke lei,
de var jo veldig snill og grei.

Mange glade barn med glimt i øyet,
å du som tiden på Storstua har fløyet.
Blid og glad dagen lang,
ofte vi hørte deg nynne en sang.

På Storstua har du lekt og mange venner fått,
og også noen ganger ben, armer og rompe slått.
I samlinga har vi hørt om "Bukkene bruse" og sunget mang en sang,
turer til Voll, gymsal, i skog og mark, ja minnan dæm e mang.

Når du nå på storavdeling skal gå,
vet vi du mange gode minner også derfra vil få.
Men savner du Storstua, og blir litt trist og lei,
er det bare å komme og få en klem og si hei.

En god venn det var du,
vi vil savne deg, det kan du tru.
Ta en titt i kontaktboka i ny og ne,
mimre og gode minner og le."

Denne fantastisk koselige hilsen med bilder fikk vi på sommeravslutninga i barnehagen i dag. Pluss en perm full av kreative kunstverk fra tida på småbarn. Jeg gløtta så vidt i den når vi var på avslutninga, men lukka den fort igjen da jeg kjente tårene presse på. Men gråt som en foss da jeg skulle lese den til Sofie hjemme... der har du meg ;)

Ungene ble ropt opp en og en, gikk på den røde løperen og opp på en kasse og fikk hilsen og perm og masse applaus :) Sofie storkoste seg sammen med vennene sine igjen, som hu ikke hadde sett siden i begynnelsen på juni. Og i morgen skal hun innom avdelinga og leke litt mens vi er på en foreldresamtale på den nye avdelinga hun skal begynne på. Og gjett om hun gleder seg :) Akkurat nå angrer jeg litt på at jeg tok henne fri i neste uke også, siden vi da i utgangspunktet er hjemme. Ser jo hvor fantastisk hu har det sammen med vennene sine. Men vi kan alltids ta oss flere turer innom barnehagen og være der sammen med hu :)
Opp den røde løperen i ren prinsessestil ;)

Mottar perm og hilsen fra sin fantastiske ped.leder :)

Sammen med vennene sine♥ Ser ikke akkurat pent ut med de firkantene,
men det viktigste er at ansiktene til de andre ikke vises.

Som sagt så er småbarnsepoken over, og jeg kjenner jeg har samme følelsen i meg som da Sofie skulle begynne i barnehagen for første gang. Avdelinga hun nå skal begynne på ligger et lite stykke bort fra den barnehagen som hun nå har gått i, slik at hu blir ikke å se de kjente voksne eller de barna som skal begynne på storbarn i samme bygg som hu nå har gått i.
Alt blir nytt, personalet og lokalene, fire små treåringer fra samme avdeling skal utforske en ny verden. Mammahjertet mitt knyter seg, men håper så inderlig at de finner seg godt til rette i en ny epoke♥

1 kommentar:

  1. Så fint! fin måte fra barnehagen å avslutte den epoken på.
    Storebror her starter på storavdelinga til høsten å har bare ett år igjen. Kjenner det godt i mammahjerte,men slikt er det.. årene går,desverre litt for fort syns nå jeg.
    Ha en vidre fin dag!
    Klem fra Christina

    SvarSlett