lørdag 26. juni 2010

Kaptein Sabeltann og litt lavere skuldre

Som jeg skrev sist var jeg på samtale på storbarnsavdelinga Sofie begynner på til høsten igår. Imellomtiden var Sofie og pappsen på avdelinga hu nå har gått på for å leke litt med vennene sine som hun hadde et gledelig gjensyn med på sommeravslutninga

Jeg dro innom etter samtalen med sommergaver til de voksne. Resultatet ble at jeg og pappan ble sendt hjem, og Sofie fikk være der og leke med vennene sine hele dagen :) Hadde jeg bare vært mangemillionær skulle jeg ha kjøpt opp den avdelinga de 9 barna går på, så skulle de fått gått der helt til de skulle begynt på skolen *ønskedrøm*
Før vi dro endte det opp med at både jeg og verdens mest fantastiske ped.leder stod å gråt i gangen :) Avskjeder er pyton! Iallefall når man er gulle fornøyd med det man har ;)

Gaven til de ansatte; glasskål med lys, servietter, liten søt t-lys holder,
to sommerglass og en liten pose med godis :)

Men jeg skal innrømme at skuldrene er litt lavere etter samtalen jeg hadde med ped.lederen på storbarn :) Utseende på avdelinga er elendig, stygge rett og slett! Men det er innholdet som teller, og måten de jobber på tror og håper jeg passer Sofie veldig godt :)

I dag har Sofie bestemt hva planene for dagen ble ;) Slik gikk samtalen:
Gøran: "Gå å spør mamma hva vi skal finne på i dag"
Sofie: "Nei, mamma vet ikke hva vi skal gjøre"
Gøran: "Joda, bare spør mamma hva vi skal i dag"
Sofie: "Nei har jeg sagt, men jeg vet hva vi skal gjøre!"
Gøran: "Så fint, hva skal vi da?"
Sofie: "Planen min er at vi skal dra på den store leketøysbutikken i Trondheim!"

Så da ble det det ;) Og siden både Sofie og ikke minst mamman er Kaptein Sabeltann frelst, kom vi hjem med en Sabeltann t-skjorte og Kaptein Sabeltann Skattekiste, dvs en eske med 6 cd'er med sanger og lydbøker. Midt i blinken♥

Ha en fortryllende helg alle sammen♥

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar