søndag 14. juni 2009

Bondegårdsbesøk og snart ferie :)

I dag har vi vært på bondegårdsbesøk :) Alltid like gøy å se barns entusiasme og glede over samvær med dyr :) Kameragleden min ble kortvarig, da batteriet på kamera viste seg å slokne etter første bilde :( Så resten av bildene ble tatt med mobil... ikke akkurat samme kvalitet, men bedre enn ingenting :)
Dette var visstnok siste åpne gård før sommeren, sikkert fordi dyrene nå vil gå ute på beite til alle og enhvermanns beskuelse.
Sofie farta rundt fra sauene og geitene, til hestene og grisene. Gøy var det å sitte på den gamle traktoren som er ganske så lik Gråtass :) Rutsjebanen ble også flittig brukt :)
Det er godt å se at grensen tøyes og nye utfordringer står for dør. Sist vi var der var det ikke snakk om å skulle klappe hesten, det gikk til nød ann å stå ved siden av den slik at mamman fikk tatt et bilde ;) Nå strøyk hu over manen på hesten, selv om hånda kom rimelig kjapt tilbake, nesten som om hu hadde brent seg, hehe :) Men en ny barriere var brutt *søte snuppa mi*
Hu plukka gress og mata både hester, geiter og kaniner :) Ville helst oppi grisebingen, men vi nøyde oss heldigvis med å stå utenfor å synge "med krøllet hale" :)
Vi tok også en matpause i cafèen med vafler og jucie og vi hadde en flott dag på bondegården alle tre :)

Min kjære tok oss med ut på kinarestaurant etter duppen til Sofie, og som alltid har de sinnsykt god mat :) Vi bruker alltid å spise buffet når vi er der på søndager, for da får man smakt på det man vil :) Sofie var ikke i sitt mest tålmodige hjørne i dag, så det ble litt pes på slutten... Men sånt må man bare regne med, det går ikke alltid på skinner ;)

Nå er det snart ny uke, og den ser allerede litt fullbooka ut... Mye skal gjøres klart, da dette er siste uka før ferien :))
Dvs første uka i ferien for min og Sofie sin del. Neste mandag setter jeg meg på nattoget først til Oslo, deretter morgentoget til Kristiansand. Da er det nemlig Landsturnstevnet i Kr.sand og jeg gleder meg veldig til det!! Vi er 7 jenter som skal bo sammen i en leilighet og vi skal ha det hür kult som helst imellom trening, oppvisninger og alt annet vi skal delta på :)
Sofie starter sin ferie tirsdagsmorra. Da kommer mamma og pappa å henter hu, og starter turen ned mot Kristiansand. Planen er at de skal komme ned fredag.
Søndagsmorra reiser de andre turnerne hjem tidlig med toget, mens jeg skal være igjen sammen med Sofie, mamma og pappa, og vi skal til dyreparken :))) Gleder meg veldig til å oppleve den sammen med Sofie. Bare synd Gøran ikke kan være med, men har får det ikke til denne gangen.

Planen er så at vi kommer hjem til Trondheim iløpet av onsdagen.
Og siden mamma og pappa er så snille å ta en ferietur nedover med Sofie, blir det bare 3 dager jeg ikke får sett snuppa mi, de tre dagene de bruker på å komme seg nedover. Jeg tror og vet med hånden på hjertet at jeg hadde ikke klart ei uke uten Sofie... og hadde da ikke blitt med på stevnet... Meeen det trenger jeg ikke tenke på nå :)

Så som dere skjønner blir det litt pakking fremover.. Jeg skal ha med meg endel til over ei ukes opphold, med både trenings- og oppvisningsklær, vanlig klær, litt finere klær, sko til alt dette, osv osv... ;)
I tillegg blir det ikke mindre på ei lita snuppe som også skal være borte ei uke.. Det kan jo bli mye variert vær, og med disse små kan det bli både 1 og 2 og 3 skift iløpet av en dag ;)
Men når sant skal sies liker jeg å planlegge, styre og ordne, så jeg tar fatt på oppgavene med liv og lyst ;)

Langt innlegg uten bilder... så jeg tror jeg stopper her ;) Får se om jeg roter meg til å sende et mobilbilde eller to av dagens bondegårdbesøk :)
*håper dere har hatt ei fin helg, og får ei ny fortryllende uke*

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar