lørdag 11. juli 2009

Aktive feriedager :)

I går var jeg og svigermor på spinning :) De har fått et lite trimstudio her på Reine, med 10 spinningsykler, tredemølle og noen få styrkeapparater. Vi sykla i nesten en time og gikk på tredemølla etterpå. En fin treningsøkt :) Og tidligere på dagen hadde vi gått oss en lang tur.

I dag har vi vært på en fantastisk tur til Bunes. Gøran, Sofie, svigerfar og jeg.. vi kjørte båten innover fra Reine og tok fatt på turen oppover for så å gå ned, ganske så bratt på andre sida. Det er fantastisk utsikt begge veier når man står på toppen (se bilder under.)
Sofie fikk sitte på skuldrene til bestefar både opp til toppen og ned til sandstranda, og var godt fornøyd med det :)
Stranda er veldig lang både i lengde og bredde, og man føler man går og går uten å komme av flekken ;) Tungt er det også å gå i sanda så langt. Skal prøve å illustrere på et bilde som jeg legger ved :)
Sofie hadde virkelig sett frem til å bade, noe vi visste ikke kom til å skje når hu fikk kjent på vannet... Dette blir jo på yttersia av Lofoten, så Barentshavet kommer rett inn på den stranda.
Og ganske riktig... jeg trodde nesten den lille kroppen frøs til is i det sekundet vannet traff beina hennes, hehe.. Og det ble ikke mer snakk om bading ;)
Men med verdens største sandkasse rundt seg var det nok å finne på :) Vi hadde en super dag der ute og var knall heldig med været.
Sofie ble trøtt og sliten da vi begynte på tilbakeveien, og sovna i bæresela på ryggen til pappan sin :)
Våkna da vi kom ned fra toppen, og gleda seg til å få kjøre båten til bestefar hjem igjen. "Gå av" var beskjeden bestefaren fikk fra den lille tuppa, og han måtte pent flytte seg og overlate rattet til den lille kroppen ;)

Snuppa og alle vi andre også, har hatt en opplevelsesrik dag, med masse inntrykk og ubeskrivelig natur! Så har du enda ikke opplevd Lofoten, så vet du hvor du må ta turen!!

Vi kom hjem i 17-tida og da ble grillen fyrt opp :) Vi kosa oss med grilla hvalkjøtt og kyllingfilet, nydelig!
Meninga var at jeg og min kjære skulle på fest i kveld, heimkommarfest, som høres ut som om det er en av de største høydarane her oppe ;) Men vi var så trøtte og slitene etter en hel dag ute i sola at vi syns det var beste å være hjemme ;)
For i morra skal vi ut på ny tur, denne gang med den store båten til svigerfar, og turen går visstnok til Hell.. (på godt norsk of course ;) )

Sofie og bestefar kjører mot Bunes :)

Da er vi på vei :)

Dette bildet er tatt nesten på toppen, innover mot Reine, som er så langt unna som man bare klarer å se på bildet :)

Sofie og bestefar ble først opp til toppen :)

Her ser dere Bunesstranda, og for å få et innblikk i hvor stor den er må dere trykke på bildet for å få det større. Så ser dere to mennesker sånn omtrent midt på bildet/stranda.. For den er mye lengere enn det ser ut som... :)
Sofie og bestefar et stykke på vei nedover :)

Sofie og pappa er endelig kommet ned :)

Eldorado med verdens største sandkasse :)

På andre sida av stranda ligger det lille huset som var med i serien : Der ingen kunne tru at nokån kunne bu :) Ei dame på over 80 år som hver sommer kommer tilbake og lever det primitive liv :)

Sofie blir gravd ned i sanda av pappan sin :)

Her har bestefar fått beskjed om å flytte seg, og båten har fått en ny kaptein ;)

Sofie's oldemor bor nede ved kaia, og stod klar på trappa da vi kom opp :)