onsdag 15. juli 2009

Happy days :)

Vi har det fortsatt helt topp her oppe i nord :) Litt grått i dag med det tåler vi etter ei hel uke med strålende vær :)
Vi har vært på båttur til Hell, en fantastisk opplevelse og storslått natur! Jeg forstår meget godt hvorfor turisttallene bare stiger og stiger i vår nordlige landsdel!!
Vi kjørte gjennom en av verdens sterkeste havstrømmer, Moskenesstraumen.. Jeg må si jeg var en smule engstelig, men stolte på svigerfar som har kjørt der uttallige ganger før :) Men hadde det ikke vært for blikkstille hav og strålende sol, vet jeg helt ærlig ikke om jeg hadde turt ;)
Men vi fikk en hærlig dag med strandkos og litt bading. Dette blir jo på yttersia av Lofoten så vannet er ikke akkurat varmt ;) Men setter umåtelig stor pris på at jeg fikk oppleve dette, og svigerfar sier det er sjelden det er så stille hav og flott på yttersia.

Ellers har vi vært på fisketur, og Sofie fikk kaste småfisk ut til sultne måser, det var stas det!!
Bestefar måtte fiske og fiske for at det skulle være nok fisk til måsene :)
Det har også blitt en liten badetur på Sørvågen der de har laget til en liten badeplass for de små :)

Jeg og svigermor har vært på enda en spinning og selv om vi har aktive dager her oppe, er det godt å få tatt ut kreftene på litt trening :)

I skrivende stund er lille snupp ute med pappan sin og jeg skal straks følge etter :)
Litt grått i været i dag så planene er ikke helt lagt. Kanskje vi tar en tur på dukkemuseet?!
Sofie's søskenbarn Lucas kommer i dag også sammen med mamman sin, og det blir nok veldig stas :)

Endel bilder i dette innlegget også, men morsomt å vise litt av dagene våre og naturen her oppe :)
Fortsatt hærlig onsdag :))

Ei stolt lita snuppe viser frem fisken som om få sekunder blir måsemat ;)

Måsene venter i spenning på neste ladning :)

På vei til Hell i reine Titanicstil, minus endel hendelser heldigvis ;)

Værøy

Her ser dere litt av straumen...

Framme på Hell :)

Sofie og bestefar koser seg i sanda :)

En sliten kropp tar en dupp i båten før vi vender nesa hjemover :)

Litt bading på Sørvågen :)

"Hallo, er det noen hjemme?" Et nydelig hus i hagen til Sofie's oldemor, laget av oldefar :)

Min lille øyesten som opplever så masse her oppe, og er fornøyd dagen lang :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar