torsdag 9. juli 2009

På plass i Lofoten :)

Da er vi endelig på plass her oppe i fantastiske Lofoten, nærmere bestemt Reine :)
Vi har forsåvidt vært her noen timer nå, da vi heldigivs kom med 10-ferja fra Bodø, og var framme på Moskenes 1330. Forhåndsbestilling av plasser var fullbooket, så vi var litt spente på om vi kom med ferja... Men da Gøran kjørte bilen ned på kaia litt over kl 7 i morrest, ble han stående som nr 2.. da var vi sikre på å komme med siden de bare kan booke 50% forhåndsbestillinger :)
Vi spiste en god hotellfrokost før vi rusla ned til kaia.

Vi koste oss i Bodø igår, var ut å spiste, traff familie som bor der, tilbragte tid på hotellets eget lekerom :)
Nå kjenner jeg at jeg skriver litt bakvendt, siden jeg starter med dagen i dag først og så arbeider meg bakover ;) Men men, det er bare å holde tunga rett i munnen så kommer vi nok igjennom dette innlegget med et smil også ;)
For det jeg skulle fortelle litt om nå var faktisk flyturen som var den første delen av reisa til meg og Sofie ;) Eller forresten det første var at min kjære begynte å kjøre kl 3 på natta, fordi han så gjerne ville være på flyplassen å ta imot meg og Sofie når vi landa :)
Så tilbake til flyturen ;) Jeg hadde vurdert frem og tilbake om jeg skulle bestille eget sete til Sofie denne gangen eller om hu skulle sitte på fanget mitt. Dette var jo isåfall den siste flyturen med hu på fanget, siden hu blir 2 år om under en mnd.
Billetten min kosta 750 kr, for Sofie sin ville det ha blitt over 600 kr...
Så selv om hu nå har blitt ganske lang, lot jeg det stå til og tok hu på fanget denne siste gangen..

Fikk litt noia da vi omsider kom oss helt bakerst i flyet og så at avstanden (beinplassen) mellom setene var om mulig enda mindre enn på setene fremover... Må ærlig innrømme at er man over 1.70 høy så er beinplassen ikke akkurat noe å skryte av.. Og nå hadde vi enda mindre plass til beina.... Flyvertinna sa vi kunne sette oss en annen plass hvis flyet ikke var fullt... Hva tror dere?? Selvfølgelig ble flyet fullt ;)
Men... flyturen gikk som en drøm!! Sofie spiste litt av løvematen og deretter lå hu bare med hodet mot brystet mitt resten av turen... Sånn har hu faktisk alltid vært når vi har flydd, og som oftest har hu sovna også..
Så flyturer med Sofie er ingenting å frykte :) Innenlands vel og merke ;) Det store utland venter vi litt med ;)

Da var vi kommet til dagen i dag igjen ;)
Det var godt å komme til Reine igjen, og Sofie har blitt fort varm i trøya :) Roper høyt etter bestemor og bestefar, og vil aller helst mate katta hele tida ;)
Nå skal vi kose oss og nyte dagene her oppe frem til neste mandag :))

Avslutter nok en gang med litt bilder fra turen :)
Håper dere får en super start på helga :)) *natta*

Sofie lukter på blomstene på SAS hotellet i Bodø :)

På lekerommet på hotellet :)

Smokkeliga-søskenbarna; Sofie og Lucas :)

Litt løpetrening i Glasshuset i Bodø :) De nye pumaskoene må testes ;) Klar-ferdig-GÅ!

Mine to kjære på ferja :) Sofie blir så glad når pappan leser for hu :)

Vel fremme på Reine hos bestemor og bestefar, og selvfølgelig Pusi :)

Såpebobler er sommerens store hit :) Her med såpeboblepistol :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar