tirsdag 21. juli 2009

På vei hjem!

Da er vi kommet til Mosjøen... Turen så langt har gått strålende :) Vi kjørte fra Bodø i 1030-tida og hadde vårt første stopp på Rognan på lystøperiet, det er fast takst hvert år :)
De har veldig mye fint, mye mer utvalg og fristende produkter enn lysstøperiet i Trondheim har for tida... Men tro det eller ei, jeg kjøpte ingenting!!! Jeg har så mye lys hjemme, og disse lysene er ikke akkurat de man har lyst å tenne på... Og jeg har rett og slett ikke plass til å ha mer ting og tang stående fremme... Men neste år skal jeg innom på Rognan igjen, da har jeg kanskje mer plass til dekorere på :)

Selv om det ikke var lange biten opp til Polarsirkelen, ble det et obligatorisk stopp der også :)
Spiste en god lunsj der før vi kjørte videre til Mosjøen.
Det er ikke for å fornærme noen altså, for man blir jo selvfølgelig knyttet og glad i den plassen man vokser opp på, men... Mosjøen er ikke akkurat min favorittplass... De reklamerer at man må besøke byen midt i Norge, men hva er det er å ta seg til her da?? Sentrum ligger bortgjemt lengst nede i en krok, og alt virker så slitt og gammelt.. Men for all del, vi koser oss ;)
Min lille snuppe er lysvåken... det er blitt helt skrudd i de siste dagene...
I går sov hu ikke dupp en gang, men våkna hele kvelden, og var våken til kl 0130.......
I dag har hun sovet dupp i bilen, men er helt vrang å få til å sove... Det skal bli noe å få ting på rett kjøl når vi kommer hjem... Jaja, det er bare å brette opp armene når den tid kommer ;)

Akkurat nå sitter jeg her å hører:
Sofie: "Pappa stå på gulvet, for jeg må se på deg vettu"
Gøran: "Ja jeg står her nå"
Sofie: "Vettu ka?"
Gøran: "Nei jeg vet ikke hva"
Sofie: "Det kommer en redningsskøyte hit i morra"
Sofie: "Også skal vi til Namsskogan Familiepark i morra"
Gøran: "Ja det skal vi"
Sofie: "Vettu ka?"
Sofie: "Vi må pakk nå, og vettu ka, det kommer en dråpe vann"
Gøran: "Hvor kommer det vann fra?"
Sofie: "Fra badet... jeg må ha litt vann.."
Gøran: "Ja bare sitt i senga så skal jeg hente vann til deg"
Sofie: "Nei jeg må gå ned, for ellers blir det gris i senga.."
Osv osv... hehe, jeg tror jeg dør her jeg sitter... De utspekulerte små trollene ;) De utroligste unnskyldninger for å ikke sove :)

I skrivende stund sitter de i gyngestolen og leser bok...

I morra etter frokost kjører vi til Namsskogan Familiepark, det skal bli koselig :) Vi var der i fjor også, og da var ikke Sofie året enda, men allikvel veldig interressert i dyrene.
Og entusiasmen hun viste for dyrene i Kristiansand, blir det nok det veldig bra i morra også :)
Etterpå vender vi nesa hjem, og det skal bli godt å komme hjem igjen også, selv om vi har hatt det helt topp på ferie :)

Har ikke fått lastet inn kamerabildene, så bilder kommer i neste innlegg :)
*Ha en strålende onsdag*

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar