lørdag 4. juli 2009

Tilbake :)

Hei hopp!
Da blir det endelig litt aktivitet på bloggen igjen :) Er tilbake etter en fantastisk uke i Kristiansand og biltur via Vestlandet hjem.
Men... en ting er sikkert, det er leeeenge til jeg skal ta nattog uten sovekupè igjen... Jeg sov vel ca en 1/2 time fra vi satte oss på toget i Trondheim kl 23, og til vi var fremme i Oslo 0645... + 1 times blund på toget fra Oslo til Kr.sand.. Det kan vel ikke akkurat kalles en optimal natt ;)

Men vel framme i Kristiansand skinte sola fra skyfri himmel og livet var bare helt topp :)
Vi innlosjerte oss i leiligheten vi skulle bo i, og stakk umiddelbart til dyreparken ;) Stevnet begynte ikke før onsdag, og da var tirsdag den dagen vi kunne få lengst tid i dyreparken :)
Ellers bestod uka av trening, oppvisninger, utepils, hygge, sol, sommer, 3000 turnere, masse oppvisninger, konkurranser og maks trivsel med verdens beste jenter :)

Og da fredagen kom fikk jeg endelig lille snupp i armene igjen :) Sofie hadde hatt en super tur nedover med sin momor og morfar :) Og jeg boblet av lykke da den lille kroppen kom gående langt nedi gata med den ene hånda trygt i sin mormors og den andre vinkende til mamman sin *varm i hjertet*

Sofie var med å så på mange oppvisninger, og storkosa seg og turna selv ute på matta :)
Og kunne stolt fortelle at hun hadde sett mamma turne ;) Det var på nære nippet at hun fikk sett det, da jeg skada meg på den siste treninga... da smalte det så det sang etter i leggen min og jeg klarte nesten ikke gå på foten.. Var redd noe hadde røket men det viste seg heldgivis å ikke være tilfellet. Men jeg gikk glipp av den første oppvisninga, og til tross for at foten ikke var helt bra MÅTTE jeg bare være med på den andre.. Syns det var kjipt om jeg ikke fikk vært med på noe.. Kjenner det enda i leggen, men mest når jeg går i trapper eller oppover bakker... Men jeg er nå ganske så vant til å skade meg så det gjør ikke så mye ;)

Søndag da de andre reiste hjem, dro jeg, Sofie, mamma og pappa i dyreparken :) Det stod flere musikkorps inne i parken og spilte, og Sofie som forbinner korpsmusikk med turn fortalte gråtkvalt at hu ville se på turnerne ;)
Men etterhvert som vi fikk sett på dyrene, vært med skuta til Kaptein Sabeltann og kjørt traktor på Kutoppen var tanken på turnere langt borte ;)
Vi hadde en super dag i parken, og timene fløy avgårde.. Neste gang vi skal nedover skal vi bo på dyreparkhotellet og ha 2-dagerspass. Ingen tvil om at vi kunne tilbragt mye mer tid der, men siden vi skulle begynne på hjemveien samme dag, ble det med 5 timer ;)

Hadde en flott tur hjemover med overnatting ca 3 timer fra Kristiansand (husker ikke navnet, hehe) og to overnattinger i Loen med tur opp til Briksdalsbreen. Og Sofie har imponert stort på lange bilturer... og alle sammen har hatt en super tur!!

Men det var også godt å komme hjem til han som venta hjemme :) Og det rørte meg i hjertet da Sofie sprang rett i armene på pappan sin så pappan fikk tårer i øynene <3
Vel hjemme har vi vært å bada oppe ved Haukvatne, grilla på Festningen, bada på Pirbadet, noe som forøvrig ble ganske kort denne gangen, da Sofie falt på den ene rutsjebanen og kutta seg opp ved øyet. Det endte hos legen og en strips ble satt på.. Nå er det et lite blåøye og litt hovent, men det kunne vært værre :) Og når hu skal vaskes o.l får vi hver gang høre: "ikke ta på såret mitt da...." skjønningen min :)
I går fikk jeg også sneket meg til en tur på Solsiden med 4 av jentene mine :) Hærlig å kunne nyte utepils med de fantastiske girlsa :)

Ganske mange bilder i dette innlegget, så bildene fra bading og grillling her hjemme kommer i neste innlegg :) Disse bildene er fra ferieturen :)
Ha en fortsatt hærlig sommerkveld :)

Det danske verdenslaget ~ helt rått og imponerende turn...

Sveitserne var gode på pyramider...

Mine 3 skjønne jenter som var med; Ida, Marthe og Kristin

Sofie elska å turne utepå den store blå matta :)

I Kardemommeby, inne i tante Sofie's hus ;)

Legger stein på en varde oppe på fjellet :)

En liten ferjetur ble det også :)

Stolt lita snuppe som har klatra opp og satt seg på dissa helt alene :)

Sitter klar i bilen som skal ta oss opp til Briksdalsbreen :)

Mamma, pappa og Sofie oppe ved breen, som var betraktelig mindre enn sist mamma og pappa var der for 5 år siden...

En gul og grønn snegle med svarte horn var spennende for en liten kropp :)

Noe av det mest morsomme var å få kjøre bilen til morfar ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar