torsdag 30. juli 2009

Hærlige dager :)

Som vi koser oss ;) Og jeg kjenner det gjør vondt i magen ved tanken på at Sofie skal tilbake i barnehagen på mandag. Jeg vil ha mange flere slike uker lik ferieukene :)
Egentlig kan jeg ha Sofie hjemme litt til, men etter 6 uker ferie + at hu har bursdag om ei uke, og det kan da være godt å få disse dagene som en slags tilvenning. For jeg syns det er koselig at hu får feire bursdagen sin i barnehagen også.
Husker så godt fra min barndom, fra skolen, for jeg gikk aldri i barnehage.. Hadde alltid bursdag i vinterferien, så den ble liksom helt glemt... Sånn vil det jo faktisk bli for Sofie også når hu begynner på skolen, da hu alltid vil ha bursdag i sommerferien. Så da er det desto koseligere at hu får med seg barnehagefeiringa :)
Planen er å ta hu litt fri uka etterpå igjen, så vi kan ta noen dager på hytta :)

I går var vi på Oppdal å besøkte Torhild og Torstein :) Kjempekoselig, og det ble både ute og innelek, togbane, traktorkjøring, hopping på trampoline, en ruseltur i sentrum og både lunsj og middag ble inntatt før vi satte kursen hjemover. Håper ikke det er lenge til neste gang vi sees igjen :)

I dag har vi vært på bytur sammen med mamma og Karianne, Olavsfestdagene og matfestival i Trondheim. Først var vi på forestillinga Folk og røvere i Kardemomme by. Og en av de første som entrer scenen er Tobias i tårnet, kjeeeempe langt grått skjegg, og ansiktet var umulig å se. Dette ble litt for mye for en liten snupp, som var på gråten og ville hjem. "Tobias er så sint" hikstet hu gråtkvalt. Hvor både jeg og mormora prøvde å forklare at han slettes ikke var sint, men veldig gammel og hørte så dårlig, så derfor ropte han så høyt ;) Pipa fikk heldigvis en annen lyd da Politimester Bastian, tante Sofie, og ikke minst Kasper, Jesper og Jonatan dukket opp :)
Ikke den beste forestilllinga jeg har sett, men en liten lusk hadde masse å fortelle og prate om etterpå, så det var verdt det :)
Sofie ser spent etter røverne :) Vi satte oss forøvrig opp på de sidetribunene før det hele starta og fikk kongeutsikt :)

Tante Sofie, Politimester Bastian og røverne :)

Etterpå inntok vi en lunsj på Egon, og rusla rundt og så oss litt omkring. Men når man farter rundt med barnevogn, og det er masse folk overalt, kommer vi oss liksom ikke bort til de forskjellige matbodene på matfestivalen. Så enden på den visa er at mamma og pappa skal ha Sofie noen timer i morra, så kan jeg og Gøran dra en tur til byen og se litt rundt og bare være litt kjærester ;) Det blir koselig :) Jeg fikk handla litt klær til Sofie (i dag også..) Edit: Mamma handla klær til Sofie ;) Jeg hadde ufrivillig glemt igjen bankkortet mitt hjemme...
Men vi hadde en superkos dag i byen alle 4, og det frister til gjentakelse :)

Gøran og Sofie gikk seg en tur etter middagen, og mor hadde litt egentid :) Les pc-tid, haha ;)
Sofie har en pappa som er super flink til å ta hu med ut, og i det hele tatt aktivisere en til tider liten propell ;)
Noen bilder fra turen de hadde, lar bildene tale for seg siden jeg ikke var med ;)
Nå er det straks helg folkens, nyyyt den og ta vare på hverandre :)

2 kommentarer:

  1. Har fulgt bloggen din en stund uten å legge igjen noe kommentarer. Men nå måtte jeg bare =)
    Jenta di er utrolig nydelig!! Skal lage meg blogg jeg også :p kommer tilbake med adressen når jeg får gjort det.

    Klem Kaja

    SvarSlett
  2. Hei Kaja :)

    Tusen takk for kjempekos kommentar :)
    Koselig at du leser bloggen min :)
    Ja, skaff deg en blogg, koselig å skrive litt om alt og ingenting ;)

    Fortsatt god helg!
    Klem c",)

    SvarSlett