søndag 3. mai 2009

Elefanter og kameler

I dag tok vi turen til Sirkus Merano, ikke for å overvære selve forestillingen, men hadde fått tips om at elefantene og kamelene oppholdt seg ute, så vi dro avsted for å se om vi fikk en titt :)
Og vi hadde tima tidspunktet ganske så bra :) Stod ei stund å betraktet både elefanter og kameler på en god avstand, da det plutselig var pause i sirkusteltet. Publikum strømmet ut for å ta dyrene i nærmere øyesyn. Så da benyttet vi sjansen vi også, og fikk sett dyrene på veldig nært hold :)

Sofie ble skikkelig lei seg da tida var ute og vi måtte forlate dyrene. Men pausen var over og elefantene skulle slippes ut av det "besøksteltet" de ble plassert inn i før pausen.
Vi hadde faktisk tenkt litt på å dra på sirkus, men Sofie er litt for lita enda. Man har jo sååå lyst å gi de masse posititve opplevelser, men man må ofte (iallefall jeg) ta seg i at alt har sin tid. De må ikke ha rast igjennom alt på sine første leveår, hihi :) Og vi får heller være glad for at vi fikk en ekstra bonus på kjøpet i dag, at vi fikk oppleve dyrene på så nært hold. Hadde vi kommet en time før, eller en time etterpå hadde ikke dette skjedd :)

En gråtkvalt Sofie, roa seg da jeg sa vi skulle kjøre hjem å være ute på lekeplassen en stund før middag :) Min bedre halvdel gikk inn for å lage moussaka til oss, mens jeg og Sofie kosa oss på lekeplassen :)

I morra er det starten på ei ny uke, og det blir en innholdsrik, nervepirrende og kanskje litt slitsom uke for min del. Masse skolearbeid venter, og jeg skal som jeg nevnte i et tidligere innlegg klare å være ferdig med 3 innleveringer denne uka.. Det kan holde hardt, men jeg skal gjøre et ærlig forsøk! I tillegg skal vi på foreldresamtale i barnehagen til Sofie, jeg skal på jobbintervju og så er det dugnad i barnehagen! Vi har nok å henge fingrene i, og jeg må si jeg gleder meg til fredag :) Da er alt dette ferdig, forhåpentligvis med 3 innleveringer og ikke minst jobbintervjuet, som jeg må si at jeg gruer meg en god del til...
På lørdag er det full fart, men kan/tør ikke nevne noe her enda.. Jeg tror ikke vedkommende leser bloggen min, for jeg har aldri "annonsert" bloggen min til venner og familie ;)
Kanskje det gjør at man kan skrive litt friere?! Bare noen få venner vet om den, tror jeg da.. + min kjære selvfølgelig :) Men for å være på den sikre siden må jeg vente med å avsløre lørdagen ;)

Noen bilder fra dagen er på sin plass :) Gikk selvfølgelig tom for strøm på speilreflekskamera, så et mobilbilde av en litt nærgående kamel og en stk Sofie som tar godt tak i pappan sin, ligger over dette innlegget (noe dere sikkert allerede har sett) :)
Håper dere får en god start på den første maiuka 2009 :)

Elefantene ligger nede og blir vasket før forestillingen :)

Her fikk vi kommet ganske så nært innpå de :)

Mektige dyr :)

Mattid hos kamelene :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar