mandag 25. mai 2009

Litt oppdatering :)

Da er det vel på tide med litt oppdatering igjen :) Overskriften på forrige innlegg beskriver bryllupet godt. Det var rett og slett magisk!! Og med fare for å "rote" meg litt bort tar jeg alt fra begynnelsen ;)
Jeg og min kjære dro altså ut til hytta fredag kveld. Mamma kom å henta Sofie i 15-tida og Sofie vinka hadet og gikk hånd-i-hånd med mormor ned til bilen, brydde seg ikke så hardt om mamman som stod i vinduet og vinka minst 5 minutt etter bilen var ute av syne ;)

Vi rota bort litt tid, så vi var ikke fremme på hytta før 2130... men det var greit nok det. Det var rart, men samtidig godt å være tilbake :) Været var jo strålende også, så hytta bada i sol idet vi ankom :) Vi åpna en flaske vin (som forøvrig bare jeg drakk av..) og lagde oss kjempegod kyllingsalat :) Så litt på tv, leste og spilte spill :) Var vel i seng i 3-tida...
Lørdag våkna vi til strålende sol og det lovte jo godt for bryllupsfeiringa. Vi spiste en god frokost med rundstykker før vi rydda og pakka for å ta fatt på siste del av veien.

Vi trodde nesten vi hadde rota oss bort, for vi syntes vi kjørte og kjørte men aldri kom frem.. Men heldigvis hadde jeg sett på kartet før vi dro, så jeg følte meg innerst inne ganske sikker på at vi skulle helt i andre enden av øya. Og plutselig dukker skiltet opp og vi kan puste lettet ut :) Vi sjekket inn på hytta vi hadde leid, og da var det bare å komme seg i finstasen, da vi hadde en times tid på oss til vi måtte være i kirka. Og gjett om jeg fikk panikk da neglen min ødela den første strømpebuksa mi... Hadde vært smart nok til å kjøpe en ekstra og svettet nesten da jeg smøg den på... Hadde ingen flere i reserve og fikk bare krysse fingrene for at denne ene holdt hele dagen, kvelden og natta....

Vel framme i kirka var det masse folk :) Og fikk benket oss og nå var det bare å vente. Fremme satt en spent brudgom med forlover :) Vi satt sånn at i det døra gikk opp så vi rett på bruden, og ganske riktig og forventet begynte jeg å gråte ;) Marthe, bruden selv er heldigvis endel hakk tøffere enn meg, så hu bare så på meg og smilte :) Og en vakrere brud har jeg aldri noensinne sett i hele mitt liv!!! Hu var så nydelig at man begynte å gråte bare av å se på hu :)
Seremonien var kjempefin og de svarte høyt og tydelig JA ;)
Etterpå var det litt fingermat og drikke nede på brygga der festen skulle være. Brudeparet og forlovere dro for å ta bilder og kom etterpå seilende til brygga :)

Middagen var utsøkt!! Forrett: marinerte reker med friske asparges, salat og brød. Hovedrett: Viltstek av hjort servert med vårens grønnsaker, mandelpotet og viltsaus. Dessert: Lune bjørnebær med vaniljeis. Nattmat: spekemat og det som var igjen av viltsteka :) Det smakte så fantastisk!! Det var fri bar under hele bryllupet, helt fra vi kom til brygga etter kirka... Så dere kan jo selv tenke dere hvor mye drikke som gikk med da det var 107 gjester... Det var selvfølgelig hvitvin til forretten og rødvin og øl til hovedretten. Kaffen ble servert med konjakk eller bailys(?).
Det var mange taler, men alle bare preg av humor og kjærlighet og var utrolig fine :)
Det ble en super fest utover kvelden og natta, og ikke minst brudeparet hadde det helt fantastisk :) De måtte titt og ofte opp på benkene for kyss under middagen da det ble klirret i glass og fat :) Og en ny versjon som jeg ikke hadde hørt om var når det ble trampet under bordet var det foreldrene som måtte opp å kysse, artige greier ;)

Nå er dette innlegget blitt riiiiiimelig langt, så jeg tror jeg må begynne å avrunde ;) Som sagt det var et fantastisk bryllup for absolutt alle og en uforglemmelig dag! Dagen derpå var ikke fullt så morsom.. men det trenger ikke blande seg inn her blandt alt det koselige ;) Heldigvis var min kjære i god form etter noen paracet og hotellfrokosten, så vi kom oss avgårde i 1130, da begynte vi begge å bli skikkelig Sofie-syk ;) Halv fire var vi hos mamma og pappa, og det ble grilling :) Ubeskrivelig deilig å se Sofie igjen, som har storkost seg hos mormor og morfar :)

Siden innlegget ble så langt hadde jeg tenkt å legge ved bare to bilder. Men nå får jeg masse error og htmlkoder istedenfor bilder, og ting forsvinner fra bloggen... Så jeg får komme tilbake med noen bilder i morra :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar