onsdag 27. mai 2009

Streik og rekesalat

Da sitter jeg bare å venter på hvitløksbrødene, så skal jeg kose meg med en selvkomponert rekesalat fra Bunnpris ;) Elsker disse salatbarene hvor man kan mixe og trixe med indigriensene :) Syns Bunnpris har et veldig godt utvalg og de skal ha pluss for at de fyller etter gjennom hele dagen. ICA sin salatbar syns jeg har litt lite utvalg hvis man ikke vil ha skinke, tacokjøttdeig eller fettede pølse og baconbiter oppi... ;)
Kjenner jeg sliter litt med å vente på de hvitløksbrødene nå altså ;) Får vann i munnen bare av å skrive om dette :)

Ellers har snuppa vært i barnehagen i dag og er blid og fornøyd når hu kommer hjem :) Det har vært og fortsatt er fare for streik i barnehagen til Sofie, men nå er det jo utsatt til neste uke. Vi fikk en lapp med oss hjem igår, hvor de hadde trukket hvilke barn som ikke fikk komme i barnehagen torsdag og fredag hvis det ble streik. Nå trekker de vel på nytt neste uke hvis det da blir streik... Det passer utrolig dårlig hvis Sofie må være hjemme de siste dagene i neste uke, siden jeg har hjemmeeksamen på fredag! Da får jeg håpe mamma har mulighet til å ha hu isåfall :) Men vi får bare vente å se, ingen grunn til å ta problemene på forhånd ;)

Vi har lenge fått erfart at vi må vokte våre ord.. Sofie snakker jo som en foss hele tida og vi får stadig høre fra folk hvor flink hu er til å prate, og mange får litt bakoversveis når de får høre at hu "bare" er 21 mnd. Så i dag når hu og pappan satt å bygde lego sier hu plutselig: kutt ut pappa! Og både jeg og Gøran braste ut i latter. Han satt jo der så fredfullt og bygde lego og kommentaren fra Sofie kom som lyn fra klar himmel :) Men når jeg tenker etter, er jo dette noe jeg sier til Gøran når han f.eks kiler meg.. Absolutt alt snappes opp, og de suger det til seg som en svamp! Også husker de jo så forbaska godt også, haha.. bare et eksempel hvor Sofie fortsatt prater om julenissen som hoppa ned fra høyt oppi lufta på juleoppvisninga, det var i november 2008 :)
Det er jo selvfølgelig gøy når de prater sånn, og man må jo bare regne med at de snapper opp mye og mer skal det vel bli ;)

Da har jeg iløpet av innlegget spist rekesalaten min og er god og mett :) Nå blir det litt lesing også blir det vel natta om en times tid :)

Ei blid lita snuppe som hjelper mamman sin med middagen :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar