fredag 15. mai 2009

Helg!

I går rota jeg bort store deler av dagen.. Eller kanskje ikke rota bort, men fikk ikke gjort mye fornuftig iallfall (hvis man ser bort i fra de to maskinene med klesvask jeg satte på :p )
Vi fikk dessverre ikke igjen bilen igår slik de på verksted hadde sagt.. Med min gullfiskhukommelse klarer jeg ikke huske om jeg har skrevet noe om bilen i tidligere innlegg.
Den er iallefall inne på reprasjon etter et ublidt møte med en jernstolpe i et parkeringshus for noen mnd siden...
Nå har vi vært uten bil en hel uke, og det har gått overraskende bra :) Vi er heldig som bare bort noen minutter fra barnehagen til Sofie og med 3 matvarebutikker i nærheten :)
Vi hadde fått beskjed om at vi skulle få bilen igjen til 17.mai. Det måtte ta fortrinnsvis ha skjedd igår, siden de ikke jobber på lørdager... Meeen bilen ble ikke ferdig... Og det resulterte i at jeg ble med mamma på handletur. Vi var litt over alt egentlig, så store deler av dagen gikk med til det. Sist jeg og mamma var på en liten shoppingtur fant jeg kjolen jeg skal ha på meg i bryllupet neste helg :) Jeg hadde egentlig bestemt meg for en kjole jeg har, men så kom jeg over denne nye til 70%!!! Så jeg betalte 176 kr for DEN kjempefine kjolen :)
På denne handlerunden med mamma fant jeg skoene til kjolen også, og de var min snille mamma så grei å kjøpe til meg :) Nå mangler jeg bare veska og et pynteskjerf så er jeg i mål :))

Sola stråler fra himmelen og jeg og Sofie har vært ute i dag :) Leka og kosa oss oppe i barnehagen der Sofie går :) Hu er blitt forkjøla og snørrete igjen... men ikke værre enn at formen er bra og aktivitetsnivået er lik normalt ;) Gøran er ute med en kompis, helt ærlig så aner jeg ikke helt hvor de er, hehe.. De skulle på et vors iallefall og så til en plass jeg ikke helt har fått med meg hverken hvor er eller hva er... Det er ikke ute på byen, men mulig det var på lærerhøgskolen?! Jaja, håper han koser seg iallefall, hehe :) Og ikke tar sånn heeeeeeelt av siden jeg vil at vi begge skal være opplagt på nasjonaldagen for Sofie sin skyld :)

Jeg har sett på en nervepirrende kamp mellom Rosenborg og Molde... heldigvis scora Steffen Iversen noen sekunder på overtid så troillan berga 1 poeng iallefall :) Tenk så mye koseligere det blir for spillerne å gå i folketoget i byen i morra ;)
Nå står Grand Prix å surrer i bakgrunn, helt ærlig så syns jeg de sangene er helt jalla, så jeg orker ikke høre på.. Det mest spennende er jo hvordan fremføringa til Norge blir, at Alexander har en strålende dag OG avstemninga.. Men det er jo enda en god stund til, så jeg blir vel sittende å surfe litt rundt på nett og har en helt avslappende 16.mai :) Må bare sjekke flaggene, kanskje må de strykes... Ellers er alt klart til morgendagen :)
Vi skal en tur til byen å få litt 17.mai stemning. Bruker jo å gå i folketoget, men i år går dessverre ikke turnforeninga mi, så da blir det ikke noe tog på oss. Toget som barnehagen til Sofie går i, skal ikke være før kl 1615, og siden vi skal bort på middag til kl 17, og er avhengig av å hentes siden vi ikke har bil selv, rekker vi dessverre ikke å være med i det toget heller...
Derfor bestemte vi oss for at vi må ta en tur til byen å se på folkelivet for å komme i den rette 17.mai stemninga :) Det er meldt strålende være også, så alt ligger til rette for en hyggelig dag :)

Ønsker dere alle en heidundrande flott 17.mai :)))

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar