fredag 29. mai 2009

Det gjør meg så sint og ikke minst lei meg...

Overskriften kommer etter en samtale med svigermor i går kveld/natt ;) 23:15 tikket det inn en melding; e du våken, kan e ring? Klokelig burde jeg ha latt være å svare, for en prat med svigermor er ikke gjort på 5 min ;) Meeen jeg liker min kjære svigermor veldig godt, så selvfølgelig svarte jeg ja ;) Det hu egentlig ringte for å spørre om, var om vi hadde en sprinkelbeskytter og om denne kunne sendes til søstra til Gøran. Vi fikk nemlig en av svigermor da Sofie ble født, men hadde rukket å kjøpe en selv også, så den fra svigermor ble aldri brukt.
Jeg svarer selvfølgelig ja den skal vi få sendt med en gang, ikke noe problem.. Hvor jeg etterpå spør Gøran om han vet hvor i boden den ligger.. Jeg forklarte hvilken eske jeg mente den lå i, hvorpå min kjære da svarer: "Å.. den eska har jeg kasta..." *greeeeat* Så i dag ble den en superkjapp tur innom IKEA for å kjøpe en ny ;) Syns de var fantastisk kjedelig og overhodet ikke fin de som hadde mønster på, så de ble en helt vanlig hvit en.. Jaja, den gjør nok samme nytten uansett farge eller mønster ;)

Men tilbake til telefonsamtalen.. den varte nemlig en time til ;) Da fortalte hu noe som hadde hendt i barnehagen til en kollega av hu. Kollegaen har ei jente på 4-5 år, og pga mors arbeidstid er hu en av de første som blir levert i barnehagen, og en av de siste som blir henta. Det høres sikkert litt "fælt" ut, men jeg syns nå ikke 07:45 til 15:35 er så veldig avskrekkende tider egentlig.. Men det var ikke det som var poenget, hihi..
Poenget er at jenta hadde blitt så sulten, gått i kjøleskapet å tatt seg en youghurt. Dette var før det såkalte 14-måltidet med frukt og youghurt. Dette resulterer i at en eller flere ansatte (jeg vet ikke om det var en eller flere) straffer denne jenta ved å i full fart kle på hu klærne og "hive" hu ut med beskjeden at hu fikk sitte ute alene til de andre var ferdig med måltidet. Ikke fikk hu noe frukt eller annet å spise heller... *fyfaen* beklager ordbruken, men jeg sitter her og holder på å eksplodere!! Hadde dette vært mitt barn hadde jeg meldt dette inn til den ansvarlige i kommunen!! Hva slags rett har en voksen til å utøve slik makt over et lite barn som ikke gjorde noe annet enn å spise fordi det var sulten????
Jeg blir rett og slett lei meg når noen som til og med jobber med barn kan gjør noe sånt?!
Og hva gjør denne dama, høyst sannsynlig, når hu er litt småsulten selv om det ikke er lunsjpausen hennes??? Jo hu spiser GARANTERT et eller annet!!

Dere hadde kanskje venta dere noe annet ut i fra overskrifta, hehe.. Krig og fred å sånt :p
Men jeg kjenner det gjør vondt i hjertet mitt når jeg tenker på denne lille jenta... Og håper den eller de ansatte som gjorde dette, svelger noen kameler og skjønner hvor galt dette var!!

Ellers er vi blide og fornøyde :p Jeg har tilbragt de to siste dagene hos pappa.. måtte ha litt krisehjelp til den siste innleveringa mi, hvor jeg med tårer i øya syns alt så helt håpløst ut :/
Meeen hos pappa går alt så mycket bettre ;) Hadde nok blitt ferdig igår, hadde det ikke vært for at Telenor hadde trøbbel med internettlinjene sine, så vi kom ikke på nett..
Men nå er alt ferdig og innsendt, og det er nøyaktig (minus noen timer da) ei uke til eksamen...

I helga skal vi bare slappe av og kose oss med Sofie :) Være masse ute og gjøre det Sofie har lyst til :)
Håper dere får ei strålende pinse med masse godt vær, grilling, soling og kanskje bading?! :)

2 kommentarer:

  1. Heisann! :-)
    Den barnehagehistorien får det til å gå kaldt nedover ryggen på meg.... Det må da ha vært flere enn kollegaen til svigermoren din som reagerte på dette?!

    SvarSlett
  2. Hei :)
    Det er så tragisk.. men jeg vet ikke hva mer som skjedde.. Men skal jammen meg spørre svigermor neste gang jeg prater med hu..
    Dette er et lite sted hvor alle kjenner alle, så noen andre MÅ jo ha vett til å reagere skulle man tro!

    SvarSlett