søndag 6. desember 2009

Bare en bekreftelse på det jeg allerede visste...

I dag har jeg og Sofie hatt en grundig opprydning i endel av leken hennes.. Jeg vet det godt, hvis man holder leken ryddig til en hver tid, er det sååå mye mer innbydende for Sofie å leke med de... Men når hu leker at hu skal på tur, butikk osv, så e-l-s-k-e-r hu å pakke alt hu kan finne oppi plastposer og dra avgårde med de... De plastposene er hellige, og det er lite populært hvis mamma eller pappa prøver å rydde i de..
Alt som havner i de posene skal forestille det hu må ha med seg på tur eller handler i butikken, men tilslutt vet hu knapt selv hva som er oppi de. Posene blir tømt utover gulvet; lekemat, lekegafler og kniver, legoklosser, dukkeklær, penger, you name it ;) Og etter at de har prydet hele gulvet en viss tid, farer de opp i posene igjen :) Så som du skjønner, en gjennomgang nå og da ER nødvendig ;)

Men i dag begynte vi i "motsatt ende", vi begynte med en av de store lekekassene, og etter at alle de lekene lå strødd utover gulvet, var posene glemt, og jeg fikk tømme de utover gulvet uten protester, jo mer jo bedre :) Og for at det hele skulle bli enda litt mer gøy, vaska vi alle lekene også, og Sofie gikk helhjerta inn for oppgaven :)

Så nå er den ene lekekassa halvert, og klar for ny påfylling til jul ;) Lekekjøkkenet er shina, og straks mormora kom innom en tur i kveld, var det kun servering av mat som gjaldt. Så der fikk jeg enda en bekreftelse på det jeg allerede visste, når lekene er ryddig og på sin plass, er det mye mer morsomt å leke med de :)
Jeg syns jo selv det er mye mer morsomt når kopper og kar står på sin plass i skapet, enn når de pryder kjøkkenbenken og lager rot... ;)

Håper dere har hatt ei fiiin helg, i morgen skriver vi 7.desember og det er snart jul!!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar