torsdag 30. april 2009

Argh - trenger en pause

Så da setter jeg meg ned å skriver ut litt frustrasjon i bloggen ;)
Ikke akkurat så veldig spennende...for jeg driver med skolearbeid! Kjenner eksamensdatoen puster meg stadig sterkere i nakken så jeg blir helt skjelven i beina..
Siden jeg var uten min egen pc i 3 mnd, fikk jeg ikke installert et program som jeg trenger til et helt fag! Men siden jeg måtte vente på pc'n min ofra jeg ikke det faget spesielt mye oppmerksomhet... en liten snartur innom og syntes det så forholdsvis greit ut! *Skrekk&Gru* så feil man kunne ta! Det første jeg legger merke til nå, som jeg ikke så sist, er at skolen regner at man skal bruke ca 8 uker på faget.. *telle* jepp som jeg trodde, jeg har 5 uker igjen til eksamen :/
Selvfølgelig er dette individuelt og noen er ferdig på rekordtid, andre må bruke 8 uker.
Etter to intense dager med installering, og lesing, tror jeg at jeg burde hatt et helt år på meg...
Jeg er ikke, har aldri vært og kommer aaaaaaaaaldri til å bli god på slike ting som har med bilagsregistrering, reskonto, kassedagbok, kontoplan, oppreting av firmadatabaser osv osv..
Dette høres sikkert ikke så vanskelig ut, men det er så j*v*ig mye informasjon i det programmet jeg installerte at det går helt surr i hodet på meg. Det værste er at jeg nesten er ferdig med første innlevering... men heeelt idiotisk nok, sliter jeg som F... med å få lagra det! Fullstendig latterlig, men jeg finner det bare ikke ut! Og da er det lite verdt når jeg ikke får lagra det over i det formatet jeg må for å sende inn oppgaven til veilederen min... Forhåpentligvis har jeg bare gått meg vill i en blindgate i all denne infoen, så jeg kommer forhåpentligvis ut av den igjen...

Men for å (forhåpentligvis) komme meg ut igjen, måtte jeg ta en pause...
De fleste gleder seg sikkert stort over at det er fridag i morra, men jeg kjenner jeg blir litt stressa over å "miste" en dag på skolearbeidet.. Forhåpentligvis blir det knall vær så jeg kan sende mann og barn ut en tur, så jeg kan få noen timer på meg til å jobbe :) Meeeen kjenner jeg meg selv rett blir det nok 1-0 til mann og barn vs skolearbeid ;)
Jeg er egentlig ikke redd for å ikke komme i havn før eksamen.. Jeg har 6 innleveringer igjen som må være levert før eksamen.. Og iløpet av neste uke bør/skal jeg være ferdig med 3 av de :)
Og klarer jeg å være veeeeldig strukturert skal jeg bli ferdig med alt iløpet av 2-3 uker, så jeg kan bruke de siste ukene til å oppsummere litt og ta Sofie fri noen dager og bare kose oss :)

Usj, ble mye skolearbeidsprat dette, men det var det som lå meg nærmest akkurat nå...

Jaja, det var den pausen jeg kunne unne meg ;) Skal jobbe litt til nå, før jeg hopper i dusjen og henter lille snupp :) Hu sier så mye morsomt for tiden, at vi ler oss skakke, haha.. Ingen tvil om at hu gir tilbake med samme mynt :) Her er noe eksempler av alt som ramler ut av hu om dagen:

* Lukte det bæsj her? Få lukt! (også snuser hu rundt på meg eller pappan)
* Nå må du hør! (hvis vi ikke helt følger med på hva hu prater om)
* E derre mannskit? (spør om sandalen til pappan er mannskit, haha.. ingen tvil om at hu tar etter pappans nordnorske dialekt)
* Slutt med det der! (hmmm, ikke fritt for at vi føler oss litt truffet...)

Det er så mye mer, men nå må jeg seriøst tilbake til bilagsføringen :/
Kom dere ut å nyt finværet dere som kan :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar