søndag 18. januar 2009

Ny dag, nye muligheter...

Tja, hvor skal man begynne =) Jeg tok kvelden kl 20 igår sammen med Sofie. Tok litt tid før hu sovna, eller rettere sagt hu la jo seg før kl 19, og det er jo en time før hu vanligvis legger seg.. Det resulterte i at hu våkna etter en drøy halvtime, og hadde null planer om å sove videre. Men jeg hadde ikke så veldig lyst å ta hu opp i stua igjen, da døgnrutinene blir nok snudd fra før av ved sykdom. Så da endte det altså opp med at jeg også tok kvelden.
Sofie sovna til slutt og sov bra fram til i 1-tida. Da hadde hu tydeligvis fått nok energi til å holde et lite show =) Vi måtte synge med krøllet hale, en tiger er for diger, en liten grønn frosk og gudene vet hva, jeg var vel halvt i svime =) Men til slutt sovna vi igjen og hu sov til halv åtte i dag.

Da våkna vi litt bråere enn ønskelig med at Sofie kasta opp vannet hu fikk i natt...
Vi stod opp og hu ville ha mat og drikke. To slurker vann og to brødbiter kom opp igjen....
Men hu ville forsette å spise og både drikke og mat har nå holdt seg i magen. En youghurt ligger også der nede nå og en liten kjeks =) Og det er så godt å se at hu kvikner til når hu endelig holder på maten.
I morrest var hu et spøkelse av seg selv.. Så slapp at hu skalv når hu holdte i koppen.. Sovna på sofaen etter å ha vært våken i bare en liten time.. Og vi var bestemt på å dra til legevakta når hu våkna. Gøran beordra meg i seng også mens Sofie sov. Når jeg våkna var kl nesten 11 og Sofie kom for å ta en dupp igjen. Da hadde hu spist og drukket sammen med Gøran og var etter forholdene i bra form =)
Så vi håper virkelig at det værste er over og at Sofie begynner å få i seg litt mat igjen..
Vi vil ha tilbake den blide, kvikke og rampete jenta vår =)

Blir mye sykdom og Sofie i starten av blogglivet mitt, men det er sånn dagene mine har vært siden jeg begynte å blogge =) Blir vel litt annet innhold når vi er tilbake til normalen igjen =) Ikke for det, Sofie er jo det viktigste og beste som har hendt meg, så at hu vil bli en del av bloggen er det liten tvil om =) Men forhåpentligvis vil sykdom prege bloggen mindre framover...
Men Sofie skal nå uansett være hjemme fra barnehagen i morra og tirsdag, så tar vi en dag av gangen etter det =) Hu skal egentlig ha MMR-vaksinen vi utsatte før jul nå på tirsdag, men vi får nå se på det...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar