lørdag 31. januar 2009

Det gikk akkurat en uke...

Jeg hadde visst lagt lista litt for høyt, når jeg forventa at neste sykdomsrunde skulle komme sånn ca samtidig som den utsatte vaksinen (16.febr.).. Den kom nå, etter bare fem dager i barnehagen siden forrige runde... Forkjølelse og den vondeste hosten som jeg kan komme på å ha hørt noen gang.. Dere vet, når dere har så vondt i halsen og har så vond hoste at dere gruer dere til å hoste. Hosten river opp igjennom brystet og høres ut som en voksen mann som har vært på ei kule litt for lenge.. Sånn har min lille snuppe det nå..
Lå og gråt nesten hele natta, for det var nok ganske så vondt.. Jeg gadd ikke engang å ringe til legevakta, for å få en beskjed om at jeg kunne se det ann osv osv.. Vi dro ned i dag tidlig, og det var heldigvis lite folk, så vi kom raskt inn.
Sååå flink, bare noen klynke lyder når hu ble stukket i fingeren (crp). Den var bare bittelitt forhøya, så dere kan nå gjette hva legen sa... Riktig, virus... Godt for de å ha en "diagnose" å stille når de ikke vet hva som er galt.. Uansett, vi fikk efedrin.. Det fikk vi sist også, men dette var en litt annen type. Bivirkningene kunne være hyperaktivitet og mangel på søvn! Ikke akkurat det Sofie trenger etter en våkennatt, men det trenger jo ikke virke inn sånn på hu. Hu sovna i armkroken til pappan sin kl 1945, så vi får se hvor lenge hu sover før første hostekule setter inn.. Det river i mammahjertet mitt, og jeg skulle ønske jeg kunne overføre dette til meg isteden..
Håper bare hu får noen timer sammenhengende søvn, for det trenger den lille kroppen nå!

Jeg har tent lys, og vi skal straks spise kinamat =) Det er så digg!
Ellers har jeg vært med mamma, Karianne og Tonje på håndballkamp idag. Karianne spiller på Hommelvik, og de skulle spille mot Byåsen. Siden mamma ikke har bil i helga, stilte jeg villig opp for å hjelpe til. Og kampen ble jo bare så bra! Hommelvik knuste Byåsen 14-6, og storspilte i deler av kampen! I morra er det ny kamp som jeg skal se. Må jo få frakta de til hallen i morra også =) Hadde tenkte å ha med meg Sofie da, men det ser ikke sånn ut nå iallefall...
Ha en fortsatt kjempefin helg der ute, hold dere friske og raske ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar