fredag 30. januar 2009

Skriver på lånt pc...

Ja så sitter jeg her å skriver på en lånt pc fra Elkjøp... Igår begynte jeg å slite med å få strøm på pc'n min, og hadde batteri for en time.. En time!! Jeg er jo så avengig av pc og nett at det nesten er skremmende... Kunne liksom ikke skjønne hva det var som var galt.. Men etter en nærmere titt ble jeg lettere sjokkert.. Strømledningen inn til pc'n var begynt å smelte, det samme var strøminngangen på selve pc'n.... Er jo rimelig brannfarlig at noe sånt skjer..
Dro å leverte den i dag tidlig, hvor en slaskete, lite imøtekommende nisse stod bak disken på servicavdelinga.. Måtte nesten legge øret mitt inntil munnen hans for å få med meg hva han sa... Og de hadde dessverre ikke noen pc'er til utlån (de hadde jo bare 50 utlåns pc'er...) Jeg gidda ikke diskutere med en sånn nisse, så jeg sa bare greit og hadet.. Vi gikk inn i butikken etterpå, prata litt med en selger på dataavd. han var nå iallefall behjelpelig nok med å skrive oss opp, slik at vi ble kontakta når en pc kom inn..

Vi hadde liten tro på at vi ville få en pc til utlån, så Gøran fant fram den stooooore stasjonære datamaskina fra kjelleren.. Ledninger hit og dit, og Sofie var jo i himmelen når hu kom hjem og så den store skjermen og tastaturet å trykke på, hehe =)

Men når jeg og Sofie holdt på å gjøre oss klar til å dra innover til mamma for å spise middag der, kom det tikkende inn ei melding fra Elkjøp om at vi kunne komme å hente en pc... Haha, alt strevet med den stasjonære forgjeves...

Jeg og Sofie dro innover til mamma, som passer søskenbarna mine i helga. Sofie er jo så glad i de. Karianne på 12 år og Tonje på 9 =) Tonje var på bursdag da, og kom ikke hjem før vi dro hjem igjen. Men vi treffer hu seinere i helga. Pappa har dratt på hytta til broren sin, så de jentene regjerer huset der hjemme denne helga =)
Karianne leka og tulla masse med Sofie, og selv om Sofie er blitt ganske så snørrete og var sliten etter uka i barnehagen, blomstra hu opp og fikk ny energi sammen med Karianne =)
På bildet ser dere 3-kløveret Tonje, Sofie og Karianne under peppkakebaking før jul =)
Nå skal vi kose oss med Nytt på nytt og spise bakt potet med skinke og bacon =) Det er kjempe lenge siden vi har spist så det skal bli veldig godt =) God fredag =)

2 kommentarer:

  1. ja, det er rart hvor avhengig en blir av pc!
    jeg har nettopp vært på lefdal og hentet ny lader, den tok kvelden her om dagen...fikk det heldigvis på forsikringa som jeg kjøpte med pc'n :)

    SvarSlett
  2. Ja det er nesten skremmende.. Uten pc, så sitter jeg bare og trommer fingre og vet ikke hva jeg skal gjøre, hehe =)
    Vi har også forsikring, heldigvis =)

    SvarSlett