torsdag 13. august 2009

Hjem kjære hjem :)

Ikke for det, jeg kunne gjerne ha tilbragt mange flere dager på hytta jeg ;)
Men taket er ikke helt ferdig enda og i morra fylles hytta med folk igjen for å fortsette å få det ferdig. Dessuten reiser mamma og pappa til Dubrovnik på lørdag, og i morra trenger de en dose Sofie før de klarer å dra avgårde ;)

Vi har hatt hærlige dager på hytta, selv om været var ganske så varierende.
Men det var bare å kle seg og komme seg ut :) Det store høydepunketet var krabbeletingen.. Det er vel på sin plass å innrømme at det kanskje var mamman som var ivrigst, men når den lille kroppen bare forlangte flere krabber kunne ikke mamman si nei heller.. ;)
Den lille krabbebøtta som var innkjøpt for anledningen ble straks forliten, og her er det ikke snakk om noen mellomting.. Pappan kom dregende med en liten plastjolle som straks ble omgjort til krabbeakvarium :)

Vi klarte til og med å fange en liten flyndrefisk også, som jeg nesten må få kalle en mesterbragd ;) Mammaskrotten hadde selvfølgelig ikke med seg støvler, men hadde dyrt og hellig lovet sitt lille gull å fange flyndrefisk... Jeg så de pilte avgårde på kryss og tvers, men akkurat på trygg nok avstand for en ikke-støvel-person ;) Men lynende raskt langa jeg ut med lekesila av alle ting og fikk den på land, s-u-p-e-r-m-a-m-m-a :)) Meeeen da jeg snur ryggen til for å legge fra meg kamera trygt forvart oppe på en stein og vender stolt tilbake for fortelle og vise frem flyndrefisken, ser jeg til min forskrekkelse at bøtta er tom... Jeg prøver så behersket jeg kan å spørre mitt lille gull hvor iallverden det har blitt av erobringen min, og får til svar: "æ tømt den ut æ mamma, no ska vi leit ætter krabba"
Gulp... jeg som var så stolt! Men på mystisk vis fant jeg frem min søteste stemme og sa: "jeg syns det var fint at du slapp den ut igjen så den fikk komme i vannet og være sammen med vennene sine" Men den satt langt inne... ;)

3 dager til ende var det krabbeleting, snuppa storkoste seg, og vi med :)
Vi så på kuer og Gøran og Sofie skulle gi kuene gress, da de kom halvt løpsk mot oss så vi til vår store forskrekkelse at det var okser... ikke fullt så høy i hatten da, hehe :) De så unektelig en smule skummel ut syns jeg...

En av Sofies store oppdagelser iløpet av dagene var nok at hu var utrolig heldig som hadde tv... Kuene hadde ikke tv, for den hadde bonden tatt bort, så kuene fikk ikke sett Drømmehagen... *Naaw, søte lille snuppa mi*

Vi håper å få tatt en tur til på hytta før høsten setter skikkelig inn...
Og noen bilder fra denne ukas tur er på sin plass :)
Gooo'kveld der ute :)

Sofie ser på kalvene, som hu dagen etterpå skulle gi litt gress, mista balansen og datt mot strømgjerdet... Men det gikk heldigvis bra, og det var mest ekkelt og skremmende enn vondt :)

Oksene....

Kun de tøffeste som går med henda i bukselommene ;)

Krabbeakvariumet ;)

Snuppa viser stolt frem en krabbe :)

Jeg rakk ialelfall et bilde av den lille flyndrefisken før den fikk sin frihet tilbake ;)

Viktig å kose seg på tur :)

Og ute på tur er man aldri sur - spesielt ikke når man har med tursjokoladen kvikklunsj ;)

PS! Alle bilder kan gjøres store ved å klikke på de :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar