lørdag 15. august 2009

Koselige dager

Min lille snuppe sier så mye morsomt om dagen, og det er så kos å sitte og høre på når hu leser bøker selv. Og jeg er mildt sagt sjokkert over hvor godt de små husker. Hu "leser" jo omtrent ordrett fra bøkene, og blir så stolt når vi skryter av hu *skjønningen min*

Favortittbøkene for tida er Mor Holle og Langbein i Lia :) Tidligere i ferien var det Dumbo og Musefamilien på sirkus :) Og det koseligste stedet hu vet om å lese på er soverommet, oppi senga med dyna på :) Der kan vi ligge leeeenge og ha en koselig lesestund :)

I ferien har det blitt litt ekstra namis (godteri) som Sofie kaller det. Og når vi er på butikken spør hu alltid hva vi skal handle og når jeg har sagt hva vi skal ha, føyer hun alltid til: "Også litt namis da.." ;)
Og de gangen vi har sagt ja har vært fordi vi har ferie. Og her om dagen når hu spurte føyde hun selv til "fordi vi har litt ferie enda" :)) De vet å sjarmere iallefall, det skal være sikkert :)

I skrivende stund skinner sola endelig igjen etter mange dager med regnvær. Snuppa og pappan er ute en tur mens jeg vasker klær og fått gjort husarbeid. Litt seinere skal jeg ta med meg min øyesten ut for å leke, så pappan kan se Rosenborgkamp på tv'n. Jeg tør ikke se på denne gangen, sårene har ikke grodd fra sist kamp enda ;) Og kl 16 som er kampstart, er ikke akkurat rette tida for å slenge seg ned i sofaen for å se fotballkamp. Det er jo midt i beste leketid for en liten kropp ;)

Vi blogges snart igjen :) Dette var bare et lite innlegg av glede fordi vi har det så bra :))

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar