søndag 6. september 2009

Barnets navn

Da er det blitt søndagskveld og helga går straks inn i sin siste time...
Jeg ligger som et slakt på sofaen og begynner å bli syk... plutselig vondt i halsen, fryser og supertung i hodet.. *skal være glad hvis det bare er en vanlig forkjølelse... akter ikke å ha noe gris på besøk* Bare så det er sagt!!

Det var hærlig å få hjem snuppa mi i dag som har hatt det S-U-P-E-R-T på overnattingsbesøk :) Mamma kjørte hu hjem hit, og jeg blir så varm og glad i hjertet mitt når jeg ser hvilket godt bånd som er mellom Sofie og mamma, og pappa for den saks skyld :) Sofie svarer alltid at hu er morfar si pie når vi spør ;)
Det bygges et bånd mellom barn og besteforeldre, akkurat slik jeg hadde det med min mormor og morfar :)

Har ikke så mye vettugt å berette om siden dagen ikke har inneholdt det helt store...
Men siden jeg la ut bloggadressen min på DiB tidligere i kveld, er muligheten for at det kanskje er en eller to som stikker sitt blide ansikt innom bloggen min :)
I den sammenheng tenkte jeg at jeg også kunne skrive en liten OBS OBS i min blogg, en ting jeg alltid har tenkt på, men ikke uttrykt på bloggen eller andre plasser. Tanken på å skrive det her, slik Sessan gjorde på sin blogg, er fordi jeg tror det er flest mamma'er innom bloggen min.. Og om du ikke er mamma, så kan det allikevel være et tips, om man kjøper gaver o.l

Jada jada, skal komme til saken, hehe.. Ble mye gåing rundt grøten, uten at det var bevisst.
Altså, det er jo så populært å sette navn på ting og tang til barna. Og jeg ser ikke problemet med navn på barnevogn osv, men man vet jo aldri.
Men tenker spesielt på dette med navn på luer. Skulle hatt et bilde for å illusterer bedre, men føler jeg sverter disse nettbutikkene hvis jeg gjør det..
Men jeg tror allikevel dere skjønner hva jeg mener.
Eksempler kan være når barna går hjem fra skolen, er ute å leker osv.
Hvor villt fremmede kan komme kjørende å si: "Hei Sofie, pappa sa jeg skulle kjøre deg hjem fra skolen i dag." Eller "Hei Sofie, jeg kjenner mamman din og hun sa du kunne sitte på med meg hjem." Jeg tror de vil virke mer overbevisende ovenfor barna når de "vet" navnet på barnet. Og jeg tror kanskje ikke små barn tenker "aha, han vet det fordi det står på lua mi.."

Jeg får frysninger bare av å skrive det, og mange vil kanskje si at jeg er i overkant hysterisk.. Men det er så mange psyko mennesker der ute, og vi trenger ikke sette barna våre i ekstra fare.

Jada, jeg vet det lurer farer rundt hvert et gatehjørnet, men dette var bare et lite hjertesukk fra meg, og min mening om dette med navn på bl.a luer :) Og kanskje noen er veldig enig med meg, men har bare ikke tenkt på det, så fikk iallefall denne personen et tips med seg på veien :)

Ønsker dere en hærlig start på den nye uken :)

2 kommentarer:

  1. Jeg er helt enig med deg! Jeg mener også det er viktig å lære barna at man ikke skal høre på noen selv om de sier navnet ditt, hvis man ikke kjenner dem godt.
    Men det er en vanskelig situasjon. Virkelig.

    Så utrolig skjønt design du har på bloggen din forresten. Helt herlig:-)
    Jeg er forelsket i sommerfugler haha, det kan du se på min blogg på et innlegg også:-P

    SvarSlett
  2. Hei Monajenten :)

    Ja det er veldig vanskelig! Hvorfor må det finnes så mange syke mennesker der ute!

    Hehe, tusen takk, liker det godt selv også :) Har lett etter et nytt, da jeg liker å fornye litt, men har ikke funnet et jeg liker bedre en dette :)

    Kan jeg linke til bloggen din på min side? Vil gjerne følge den fremover :)

    SvarSlett