mandag 28. september 2009

Det ble fridag på oss

I dag ble vi jammen møtt av en skokk med ansatte ved porten da vi ankom barnehagen. De kunne fortelle at hele barnehagen var stengt, men at de hadde prøvd å ringe.
Jeg forbannet min etterpåklokskap da jeg i ett sekund før vi føyk ut døra tenkte at jeg skulle sjekke mobilen min for å se eksakt hvor mye klokka egentlig var, men siden vi var så godt som halvveis ut av døra droppa jeg det...


Jeg slår nemelig tlf på lydløs når jeg går å legger meg, og da kan det gå en time eller to på morgenen før jeg husker at jeg må slå på lyden igjen...


Heldigvis har vi ikke lange veien til barnehagen, men i vind og blest, regn og REGN, og som et pakkesel, slik mandager alltid er når man må ha med alle klærne man tok med hjem før helga, hadde det vært koselig å sluppet, men jeg har bare meg selv å takke :) Det hadde vært strømbrudd i barnehagen, dette hadde mest sannsynlig skjedd fredag kveld, så når de ansatte kom i dag fikk de ikke opp dørene, alarmen sto og ulte og ikke hadde det vært noe varme på siden fredag heller.. Kan tenke meg fryserne ikke så helt gode ut...

De skulle ringe hvis dette løste seg iløpet av dagen, men jeg sa de ikke trengte det, Sofie tok fri uansett. Ser ikke helt hensikten med å evnt ha levert hu i 12
tida for at hu skulle legge seg å sove der, også leke en time før jeg så henta hu igjen.

Så da ble det fridag i dag, og vi koser oss hjemme mens regnet pisker mot rutene, vinden legger trærne langflate og de 5 gradene gradestokken viser skal bare få kose seg selv utendørs ;)

I skrivende stund har den lille lusken dratt dyna og puta si på stua for at babyen skulle få sove i den. Dukka syns nemelig det var for skummelt å ligge alene på soverommet ;)

Håper dere har en koselig mandag der ute :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar