søndag 1. februar 2009

Også kom feber'n..

Natta ble akkurat som forrige, masse våkentid og hosting.. Så det endte faktisk med at Gøran kjørte mamma, Karianne og Tonje til Malvikhallen i dag tidlig. Jeg følte meg litt småsliten etter så langt, to våkennetter. De vant 17-6 i dag, og Karianne scora to mål =)) Faktisk lei meg for at jeg ikke fikk sett på, men det kommer da flere kamper.. Er iallefall utrolig stolt!!

Sofie starta dagen med å være i grei form.. Fortsatt masse snørr, tett nese og vond hoste, men fortsatt energi i kroppen til å hærje litt med pappan sin, legge puslespill og bygge lego sammen med mamman sin =) Men etter duppen på nesten to timer, var formen så som så.. Feberen kom snikende som et ullteppe, og energien forsvant gradvis. Så ettermiddagen og kvelden har gått med til lesing av bøker, litt puslespill og youtube ;) Sofie så nemlig et bilde av Kaptein Sabeltann her om dagen (forøvrig min store favoritt..), så jeg fant fram noen sanger som lå på youtube. Og hu er til mammans store glede, helfrelst! Så her har Sabeltann joma ut av høytalerne x-antall ganger =) Og selvfølgelig Elias introsangen hvor hu er i ekstase roper navnet til Store blink, Kjapp, Tråle, Sjarke og hele Lunvik =) Morsomst syns hu det er å etterligne latteren til Tråle, hehe =)

Sofie sovna igjen i armkroken til pappan sin med 39.1 i feber, verkende øyne og vond hoste =( Har allerede vært inne flere ganger pga at hu hoster sånn og begynner å gråte.
Gøran lurer på om det faktisk er vannkopper på gang (jada, igjen..hehe). Men vi fikk høre at den starter med forkjølelse og feber. Og det stemmer ganske bra med inkubasjonstida også. Men tida vil nå vise om det er feber i forbindelse med forkjølelsen og hostinga, eller som en forsmak på at vannkoppene kommer..

Så i morra skal jeg som jeg vanligvis gjør annenhver mandag, ringe barnehagen og fortelle at Sofie er syk :/ Ikke tro at jeg mener det bhg sin skyld altså, selv om det kan høres sånn ut, hehe.. Har jo som jeg nevnte tidligere jobba i bhg i 8-9 år, så jeg vet at dette er vanlig..

Nå er Gøran ute og kjøper pizza til oss.. Jepp, skikkelig sunn middag.. Men når Sofie er så pjusk og våkner så ofte, var det ingen av oss som orka å bruke tid på mat som allikevel blir liggende kald på tallerken.. Pizza er jo like god kald som varm =)
Ha en fortryllende kveld og snart er det ny uke med nye muligheter =)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar