søndag 22. mars 2009

Dere kan være glad jeg ikke er lege..

Ei lita snuppe som er hoppende glad for å være i bedre form ;)

For i dag fant jeg ut at det er nok ikke tennene som plager Sofie mest om dagen... Jeg skrev vel tidligere at hu hadde fått røde prikker, mest på beina og rundt rompa. Og i dag når vi drev og tulla litt i sofaen fikk jeg plutselig øye på en stor blemme på siden av tunga.... Da kom det som lyn fra klar himmel hvorfor hu alltid tok seg til fortennene og skreik, hvorfor hu skreik når smokken så vidt kom inn i munnen. Hvorfor hu også skreik selv om det var bare væske som kom i munnen... Hånd-munn og fot sykdom.... Alle symptomer stemmer.. Lett feber, utslett, blemmer osv.. Og at dette er veldig smittsomt og forekommer ofte i f.eks barnehager.

Må innrømme at vi begynte å tro at hu hadde fått hull!! i en tann, siden hu alltid tok seg til fortennene, og det alltid gjorde så vondt uansett hva hu prøvde å spise eller drikke... Men det var selvfølgelig nærliggende å ta seg fremme i munnen når det gjorde vondt i tunga..

I dag er den beste dagen, og hu har spist ganske bra. Så vi håper det er over det værste og på retur. Det stod at det ikke var noe spesiell medisin mot dette, da det er en virusinfeksjon.

Så tennene ser jammen meg ikke ut til å plage hu nevneverdig, haha..
Bortsett fra mye sikling da, men det er jo ikke plagsomt :)
Så dere kan være glad jeg ikke er lege, hoho ;)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar