søndag 15. mars 2009

Ny utedag og Rosenborg

Sola rakk akkurat å forsvinne før vi kom oss ut på tur i dag. Dvs, Gøran og Sofie var ute på formidagen også, men mest for at Sofie skulle få sove i vogna i frisk luft i knall været.
Jeg og Sofie dro tilbake til Hansbakkfjæra i dag også. Syns det er så hærlig å se at hu klatrer og balanserer rundt på store steiner, kommer seg fram og finner løsninger. Det er akkurat et slikt barn jeg vil ha, hehe.. Kreativ og utforskende :) Og ikke minst elsker å være ute!

Vi (les jeg) klarte å kaste spaden til Sofie på havet også, haha.. Men heldigvis lå det en gjenglemt spade der vi kunne bruke.. Sofie syns nemelig det var så gøy når jeg kasta sand ut i havet, så hu skulle gjøre det samme.. Men det endte som regel med at hu kasta på seg selv, og som den hjelsomme mamman jeg er, tok jeg hånda til Sofie sånn at hu fikk følelsen av at hu kasta ut i vannet hu også. Det gikk bra flere ganger, helt til jeg tok litt ekstra i og spaden fløy ut av hånda til Sofie.. Sofie kom umiddelbart med en kommenter: å nei å nei, mamma kasta spaden på havet!! Ikke fant jeg noen lang pinne til å "fiske" den tilbake med heller.. Lurer på hva slags tanker Sofie måtte ha om mamman sin da, hehe.. Men etterhvert drev den innover litt bortenfor oss, så jeg fikk huka tak i den før den stakk til havs :)

Vel hjemme ble jeg litt satt ut.. Sofie synger hele, og da mener jeg hele godnattsangen de synger i Elias (redningsskøyta i Lunvik) OG bæ bæ lille lam!! Har filma hu med mobilen når hu synger bæ bæ lille lam, så hvis jeg finner alle ledninger så skal jeg få lagt den inn på pc'n og forhåpentligvis få til å legge den ut her. Syns hu er så flink, hu er tross alt bare 19 mnd... *dagens skryt ;)*

Jeg og Gøran har akkurat kosa oss med hjemmelaga pizza og et glass rødvin ;) Og selvfølgelig ser vi på Rosenborg mot Vålerenga!! Nå er det pause og Rosenborg leder 1-0!! Hadde vært utrolig deilig med en 3-poenger nå i seriestarten, så vi håper Hamrèn maner gutta til fortsatt kamp etter pausen ;)
Legger ut noen få bilder fra dagens tur også, selv om de ikke er så ulik gårsdagens :)
Fortsatt god søndag og ha en hærlig start på den nye uka.. Selv er jeg litt Dum Dum Boys: "Mandag hele året" da jeg syns det er laaangt oftere mandag enn tirsdag f.eks ;)

Full konsentrasjon, på vei for å hive sand og stein i havet

Her sitter hu å gynger og synger ro ro til fiskeskjær

Mer sand fraktes ned til vannet

Viser mamma en stooor stein

Poserer for fotografen ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar