tirsdag 3. mars 2009

"Har du bæsja?"

Haha, skjønneste lille gutten, og pappan er jo ganske så morsom også :)
Refererer selvfølgelig til: Da damene dro. Lille Sander som nettopp har slutta med bleie, men fått et tilbakefall akkurat nå når mamman er borte.. "Æ må jo sei i fra... farsken.. æ må jo sei i fra" Helledussan noe så søtt, og pappan som blir en smule frustrert men allikevel tar det med fatning =)
Jeg vet jo at dette kommer en dag med Sofie også, men akkurat den slutte-med-bleie-fasen ser jeg ikke akkurat frem til må jeg ærlig innrømme :p Men alt kan ikke være grønt som gresset heller, hihi..
Blitt noen dager uten blogging nå, vært litt trøtt og sliten på kveldene så hjernen har liksom ikke vært helt i funksjon :)
Søndag hadde vi tanta og onkelen + deres to barn Karianne og Tonje på en liten forsinket bursdagsfeiring. Og for Sofie er det så stas når de kommer. Da får hu full oppmerksomhet fra alle, og Karianne og Tonje orker å hærje og leke med hu hvert sekund, minutt og time. Det faller jo selvfølgelig i god jord, og få noens fulle oppmerksomhet HELE tida ;)

Og dag har Sofie hatt toddlerdag i barnehagen. De hadde fått låne idrettshallen her i nærmiljøet, og alle de minste fikk et eldorado og boltre seg i. 64 barn var de tilsammen, masse aktiviteter, sanseløyper, dans, hopp og sprett og morro =) Det var ei fornøyd men sliten lita snuppe som kom hjem i dag. Det merktes nok at vi måtte opp en time tidligere enn vanlig også, for alle måtte være i barnehagen til kl 8.. Vi bruker vanligvis å stå opp da, hehe...

Så etter middagen så seg trøttheten innover oss alle, og jeg så for meg en litt slitsom ettermiddag med ei lita ei som sikkert kunne funnet senga kl 17, men DET tar jeg ikke sjansen på.. Da hadde hu nok starta dagen midt i svarteste natta ;) Men med det fantastisk hærlige været vi har, kledde vi på oss og gikk ut etter middagen isteden, og sånn holdt vi oss våkne akkurat lenge nok til at det var leggetid (for det minste familiemedlemmet iallefall).
Er veldig glad for at Sofie er så glad i å være ute. Det er aldri nei i hennes munn når vi spør om vi skal gå ut. Det værste er å få hu med inn igjen.... Da må det lokkes både med det ene og det andre. I kveld ble det en god varm kopp med kakao etter at vi hadde vært ute i 1 1/2 time =)
En koselig avslutning på dagen!
Ellers sitter jeg i en sofa som rister litt, og har gjort det store deler av kvelden også :p
Jada, jeg har en litt rastløs, hyper mann om dagen.. Det prøves nemlig å slutte med snus!! Og nå har han snart kommet seg igjennom den første hele dagen uten... men jeg ble litt urolig når han nevnte i en "spøk" at han takker høyere makter for nattåpne bensinstasjoner ;)
Men jeg er stolt av deg min kjære, at du iallefall prøver! Og dette klarer du!! *smask*

Nå kjenner jeg øya begynner å falle litt igjen, så det er vel på tide å finne senga. Vi skal til legen med Sofie i morra pga så masse hosting på kvelden og natta, som har vart i mange måneder nå.. Så vi vil sjekke det litt mer ut. Så da tar vi hu fri fra barnehagen resten av dagen også, og skal på et lite besøk hos mamma og pappa etter legetimen i morra tidlig =)
Sov godt der ute :) Og beklager masse sammenhengede tekst der det skulle vært avsnitt. Men bloggen vil ikke... Jeg lager avsnitt, men når det publiseres hopper teksten sammen... Hjelper ikke å gå inn og redigere det heller.. Noen plasser blir det avsnitt der jeg setter det, mens andre plasser vil ikke.. Rare greier.. så beklager litt sammensurium enkelte plasser...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar