lørdag 7. mars 2009

Rødvin og home alone

Jepp, da sitter jeg rimelig henslengt i sofaen med pc'n på fanget og jeg begynner så smått og riste av meg gårsdagens rødvinsgilde ;) Og jeg som vanligvis heller drikker øl istedenfor vin!!
Men hadde en hærlig mor-datter kveld med mamma (selvfølgelig..), ei turnvenninne av mamma og datra hennes Hege som jeg er god venninne med =) Hege skal forresten også være med til Kristiansand på turnstevnet i sommer =)
Først fikk vi en sinnsykt god rekecocktail, etterfulgt av den greske retten stifado. Nyyydelig mat og selvfølgelig mange flasker rødvin ;) Skravla gikk i ett, og latteren satt løst imellom veggene etterhvert som vi tømte flaske etter flaske ;) Tankene på morgendagen var overhodet ikke tilstede... Kom meg i seng i 4-tida, og kl 0630 stod det ei lita snuppe å kikka over senga si på mamman sin som lå som et slakt og sikkert grynta uforståelig lyder ;) Altså ikke mye søvn + haugevis av tømmermenn som tydeligvis hadde arbeidshelg var ikke akkurat en sjarmerende kombinasjon.. Sofie lå litt i senga å prata med den rare mamman sin før hu til slutt tusla inn i stua sammen med pappan sin. Hu håpa nok at mamman kanskje skulle bli litt mer normal bare hu fikk seg litt søvn ;)

I 1430-tida kom mamma og pappa å henta Sofie. Hu var mer enn klar nok, pakka ned bøker og tok med den store eska med lego. Jeg stod ute i gangen og sa hadet mens de gikk ned trappene, men halvveis ned fikk jeg klar beskjed: mamma gå inn... Hehe, det var vel snuppas måte å fortelle mamman sin at dette går bare fint, jeg har det helt topp!
Fikk melding fra mamma at de hadde vært ute å laga snømann og snølykter, og tent lys i lyktene, rett og slett storkosa seg =)

Så dere kloke hoder har da skjønt at jeg og Gøran er hjemme alene i kveld =) Vi har vært ute å handla inn litt, og skal bare slappe av og kose oss. Hadde tenkt oss på kino, men det var faktisk ikke så mye som frista, så vi leide oss film isteden.
Har tent lys og steminga er rolig og kos. Småtitta litt på "Det store korslaget" (for det var vel det det hette?!) og syns korene som har vært i ilden så langt var utrolig flinke!! Men det er nå både og med slike programmer der seerne skal stemme.. Det går vel like så mye på trynefaktor og hvem personene er/kommer fra som det musikalske når folk stemmer... Men en grei nok underholdning en sløv lørdagskveld.
Håper dere koser dere der ute i vårt vidstrakte land =)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar