fredag 13. mars 2009

Visakort og endelig helg!

I dag klarte jeg å rote bort store deler av dagen.... Måtte en snartur til byen for å skrive under på noen papirer. Hadde fått hørt at vedkommende var på kontoret hele dagen, så jeg skulle bare ringe for sikkerhetsskyld i tilfelle han var til lunsj eller noe annet som plutselig hadde dukka opp.
Kjørte til byen uten å ringe først, noe som viste seg å bli en smule dumt! Jeg skulle ringe når jeg var kommet meg til byen, for hvis han var opptatt en liten stund så skulle jeg bare rusle litt rundt i butikkene å se mens jeg venta. Parkerte bilen ca 1130, og siden jeg er Norgesmester i å ikke ha kontanter må jeg alltid betale med visakortet på disse parkeringsautomatene.
Åpner lommeboka og kjenner hjertet hoppe over ett par slag.. Visakortet var ikke der!! Og når jeg får litt sånn panikkanfall, blir jeg helt tåkete i hodet og klarer ikke tenke klart. Men en stemme laaangt der bak prøvde å fortelle meg at Gøran hadde kortet mitt, og tankene begynte etterhvert å klarne ;) Men der stod jeg da, uten visakort og uten mynter til automaten... Heldigvis for meg parkerte jeg rett utenfor der onkeln min jobber, så jeg løp inn og spurte om han hadde mynter, noe han selvfølgelig ikke hadde. Tilslutt fant han ei dame som var så snill å se i lommeboka si og heldigvis hadde noen mynter til meg, snille dama =)
Løp ut til bilen igjen og fikk putta på mynten. Dama ville gi meg mer enn en 10 kr, men jeg mente det var mer enn nok. Men fy fader hvor dyrt det er å parkere i sentrum altså.. Jeg fikk 30 min for den 10 kr. Heiv meg på telefonen til han fyren jeg skulle møte, og var på god vei ned mot kontoret hans. Nei det passa ikke før kl 14!!! What?! Jaha, hva skulle jeg gjøre da, uten penger og 2 1/2 time å slå ihjel... Men endelig dukka det opp et lyspunkt oppi alt dette, jeg fant penger i lommeboka mi, som jeg hadde glemt at jeg hadde lagt oppi!
Så da fikk jeg i det minste gjort unna noen ærend som f.eks å kjøpe vin til farmor og farfar som vi skulle i bursdag til senere på kvelden.
Vel slått ihjel tid, var det bare å kjøre rett til barnehagen å hente Sofie =) Får helt panikk hvis klokka passerer 15 og jeg ikke har fått henta hu, men i dag kom jeg i god tid før kl 15, og det lille snusket mitt ville bli med hjem med det samme, for en gangs skyld =)

Som nevnt så var vi i burdag til farmor og farfar i dag også. Heiv innpå litt middag, stelte oss og dro avgårde. Koselig å se de igjen, det blir dessverre for sjelden...
Kom oss hjem i 20-tida og fikk Sofie i seng rundt 2030 =)
Så nå har roen senka seg her i stova, og sånn blir det til jeg skal finne senga mi om ett par timer ;)
Håper dere får ei fortryllende helg! Vi håper på greit vær i morra, da jeg har lovt Sofie at hu skal få hoppe i søledammen utenfor her, bare hu ikke gjorde det nå i kveld siden hu ikke hadde støvler på. Og jammen meg var det helt greit, men hu måtte få bekreftelse to ganger på at det da kom til å skje i morra ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar