lørdag 28. mars 2009

Sol ute, sol inne...

Hærlig vårvær i trønderhovedstaden i dag også. Og det måtte selvfølgelig utnyttes! Etter frokost kledde vi på oss og dro ned til Korsvika. Hærlig små bukter som er et lekeeldorado for barn.
Da vi nærma oss fjæra begynte Sofie å klappe i hendene og rope FJÆRA, YEAH, og strakte hendene i været :) Jeg har sagt det før og sier det igjen: jeg er såååå glad for at jeg har et utebarn!! At hu skriker for at hu må inn, fremfor å skrike for at hu må ut!

Idyllen varte ei god stund, det var klatring på berg, graving i sand og litt småprat med endene :)
Vi rakk akkurat å kose oss litt med kakao og boller før idyllen sprakk (for Sofie sin del..) Ned i fjæra toga det inn en gjeng som jeg trodde hadde tatt feil av årstida.. 6 stk av årets russekalver (les kull) begynte å hyle, rope og skrike for deretter å kaste seg ut i vannet og de påpekte for hverandre at hodet måtte også under for at det skulle være gyldig! Alt dette oppstyret og hylinga skremte vettet ut av Sofie, som skalv av skrekk og hylte om mulig høyere enn disse russekalvene.. Det endte med at vi måtte pakke sammen og rusle bort fra åstedet!
Som plaster på såret lå det heldigvis en barnehage like ved hvor det var mange morsomme leker.

Men det satte virkelig spor hos Sofie, som har prata om disse menneskene som ropa og bada i det kalde vannet helt til hu la seg i kveld.. Det var en av de første tingene hu fortalte til mormora og morfaren sin også da vi dro dit en tur etter duppen..
I morra har vi tenkt oss en tur på åpen gård, så får vi se om det gir noen spennende opplevelser også, men gjerne under litt roligere former ;)

I dag fikk vi også testet ut det nye kamera, og selv om det ikke vises så godt på bildene som legges ut her på nett, ser vi stor forskjell på det gamle kamera og bildene som er tatt med det nye. Men det er mye å sette seg inn i, og jeg vet ennå ikke om jeg kommer til å bytte til Nikon.. Den avgjørelsen må jeg ta i morra.. :)

Det har nå vært mørkt her i huset i en time; earth hour; vel ikke helt mørkt da, men masse t-lys og det er jo koselig :) Men må innrømme at både tv og pc har stått på denne timen.. Og steikeovnen, haha.. For nå blir det kylling på meg og min kjære :)

Fortsatt goooo' lørdag :)






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar