onsdag 4. februar 2009

En ny dag snart over..

Jeg vet snart ikke forskjell på dag og natt! Heldigvis er det ganske så lyst ute om dagen nå når sola titter frem, så ja, jeg har en viss peiling :) Sofie er vel blitt litt bedre, selv om hu fortsatt hoster en del og ber mamman sin løpe på badet for å hente en klut på morran. Da er nemlig øya så igjenklistra at hu ikke får de opp.. Men litt av det gussje tror jeg er øyesalva også, som havner både litt her og der i kampens hete.. Stakkar hu begynner å gråte tvert det er snakk om dråper eller salve. Det er sånn at både jeg og Gøran gruer oss, for det er ikke noe gøy når hu må tvinges til noe sånt! Men det er prisen man må betale for at det skal bli bra igjen...

Dagen har gått med til bøker, bøker og ja hva var det igjen.. Jooo, bøker, hehe.. Sofie har blitt så glad i å lese bøker. Eller rettere sagt bli lest for. Kan lese bøker med ganske så mye tekst i, bare det er litt ok bilder å se på også =)
Også har vi sendt videohilsen til bestemor og bestefar, samt mormor og morfar (altså Sofie's besteforeldre). Sofie teller stolt til 10 og sier i den ene "heja bestemor og bestefar" og i den andre, naturlig nok "heja mormor og morfar" =) Og da får vi meldinger i flust tilbake fra stolte besteforeldre vettu, hehe =)
To andre milepæler som har skjedd i dag er at Sofie for første gang sier navnet sitt slik det uttales; Sofie. Fram til nå har hu sagt pie og fie. Men i dag satt hu i armkroken til pappan sin og så på bilder, hvorpå Gøran spør hvem det er. Og vi hører hu svare Sofie =) Det måtte også filmes selvfølgelig, og ble sendt til familie i øst og vest, hehe =)
Milepæl nr to, er at hu tissa på do for første gang i dag =) Hu sitter masse på do fordi hu syns det er så morsomt, men aldri kommet noe mens hu sitter der. Og når jeg eller Gøran er på do, kommer hu og tar seg litt dopapir, setter seg skrevs over dørkarmen og later som hu er på do hu også =) Skjønningen min =) Men i dag tissa hu altså når hu satt på selve doen. Veldig tilfeldig selvfølgelig, men ikke mindre gøy for det!
Så vi kan vel egentlig konkludere med at hu er i bedre form i dag, selv om hu er slapp og sliten og tyr veldig lett til tårene for den minste lille ting som måtte gå galt..

Må også gratulerer Torstein med 2-års dagen i dag 4.februar =) Håper dere har hatt en kjempefin dag =) Det føles som jeg nylig var på sykehuset for å besøke Torhild og lille Torstein.. Det var også da jeg fortalte Torhild at jeg var gravid =) Det er jo omtrent nøyaktig 1/2 året mellom de to, da Torstein er født den 4. og Sofie den 6.august =) Jeg husker jeg var sånn i tvil om jeg skulle fortelle det. Ikke fordi det var for tidlig eller noe. Men dette var jo liksom Torhild sin dag, hvor hu skulle vise meg den dyrebare skatten sin, fortelle alle detaljer fra start til mål osv. Husker jeg spurte mamma, hva jeg skulle gjøre, hvor hu mente jeg kunne fortelle det. Bare at jeg lot Torhild få vise meg nurket og fortelle seg ferdig først, hehe =) Det morsomme var jo at Torhild hadde besøk når jeg kom. Hvorpå dama sier til meg; nei vi får dra hjem å mase på mannfolka våre vi og, hehe.. Og der satt jeg 3 mnd på vei ;)
Det gikk forresten i orden med gaven. Torhild skal få den på lørdag, så da får Torstein den på søndag =) For på lørdag er det nemlig FEST! Juhuu :) Skriver mer om den seinere jeg :)

God kveld og natt fra en søvning mamma :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar