torsdag 12. februar 2009

Om babybesøk og litt babysjuke

Sofie er så glad og fornøyd disse dagene etter at hu har blitt frisk igjen. Det er en fryd å se på når hu tuller og tøyser, løper fram og tilbake, danser og hopper og er i strålende humør =)
Vel hjemme fra barnehagen i dag, ville hu krype oppi dobbelsenga å lese bok. Så vi la oss godt til rette med dyner og det hele. Sofie mente det ville bli kaldt hvis vi lå der uten å ha dyne på ;)
Så der lå vi og leste om Emma som måtte til tannlegen og borre i tanna si, helt til pappan kom og fortalte at nå var middagen ferdig.
Etter middagen dro vi på babybesøk til en kompis av Gøran fra Lofoten, som også bor her i Trondheim. En nydelig liten baby, som allerede har rukket å bli 4 mnd smila imot oss når vi kom =) Og Sofie var veldig opptatt av å kose med babyen, som forøvrig heter Sverre =)
Han gikk på rundgang mellom meg og Gøran, og det var ikke fritt for at vi begge ble litt babysjuke der vi satt ;) Kan nesten ikke huske at Sofie var så lita, men det var hu jo, og det er ikke akkurat såååå lenge siden heller.. Og når jeg ser på babyklærne hennes i str. 50 og 56 så skjønner jeg nesten ikke at de kunne passe!! Det sier jeg alle dere som har små babyer, ta massevis av bilder og video! At tida går fort er ikke noe dere bare hører andre si lenger, den gjør faktisk det!! Og da er det så godt å ha masse bilder og video å se tilbake på =)

Vi hadde det iallefall veldig koselig, og ser fram til neste besøk allerede =)
Nå skal vi straks kose oss med litt kyllingsalat igjen, nam!!
Min kjære skal en tur til en kompis i morra og mulig ut på byen, så derfor koser vi også litt ekstra i kveld isteden.
Og tidligere i dag kom han hjem og fortalte at han hadde en overraskelse til meg..
Han har vært til mamma og pappa og avtalt at de skal ha Sofie fra i morra til lørdag!
Sånn at jeg kan få en kveld er hjemme helt for meg selv, gjøre akkurat det jeg vil. Lage meg akkurat den maten jeg vil, og spise den godisen jeg har lyst på (heldigvis er det helg, for det er bare da det er lov å spise godis, hihi)
Jeg begynte selvfølgelig å gråte når han fortalte meg overraskelsen.. Først fikk jeg forferdelig dårlig samvittighet, for jeg tenker sånn at jeg trenger jo ikke fri fra min skjønne lille jente!! Hva for slags mamma er det da?? Men så blir jeg pøst inn med overtalende krefter både fra Gøran og mamma. Hvor glad de er i meg, og at jeg trenger litt tid for meg selv også, gjøre akkurat det jeg har lyst til!
Så da er planen at mamma kommer å henter Sofie litt før kl 16, så hu spiser middag hos mamma og pappa. Så overnatter hu til lørdag som sagt. Gleder meg litt til i morra da, men samtidig kommer jeg til å savne snuppa mi veldig!! Høres ut som det er første gangen hu er borte på overnatting, men det er det ikke altså ;)
Jeg vet jo at hu koser seg maks hos mamma og pappa, og at de elsker å ha hu hos seg =) Så får vi se hvor lenge jeg klarer å vente før jeg drar og henter hu på lørdag ;)

Men nå; kyllingsalat!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar