mandag 2. februar 2009

Legevakta igjen...

Lurer på om jeg er litt hysterisk, eller om andre ville ha gjort det samme.. Uansett det er min datter, så hva andre ville ha gjort i samme situasjon er egentlig likegyldig, hehe =)

I natt sov hu bittelitt bedre enn de foregående nettene, men fremdeles ganske mye hoste.
Den efedrinen vi fikk på lørdag syns hu er pyton, og det er en kamp å få den i hu.
På formiddagen var hu ganske så kvikk, akkurat som igår.. Men hu hosta sånn når hu sov duppen, at den ble bare på 10 min... Etter det gikk det bare nedover. Hosta mer og mer, feberen kom tilbake og verket masse fra øynene.
Jeg fikk hu til å sove en drøy time litt seinere, men også den med mye hosting.
Gøran ville vi skulle dra på legevakta, for Sofie ser ut som et spøkelse etter så lite søvn over så mange dager..
Vi venta i 1 1/2 time på å komme inn. Sofie sovna på skuldra mi på venterommet.. Da det endelig ble vår tur, var det på nytt crp og febermåling. Crp'n var gått mye opp siden lørdag, og tempen var 39.2. Men nå er det liksom ingenting å gi disse små da.. Hostemixtur kan de ikke få før de er 2 år. Men vi fikk en annen type efedrin, med solbærsmak som vi også har fått tidligere en gang, og da sa Sofie:"namme medisin" Så selv om den er en litt mildere variant enn den andre, så var vi ikke i tvil. Den andre blir hu bare våken av, selv om hu er stuptrøtt, og det er en kamp hver gang å få den i hu.
I tillegg var øyeverket øyekatarr.. Hadde en mistanke, men jeg trodde det kunne være forkjølelsesverk siden hu er så tett. Men da ble det øyedråper og salve der også..
Skjønner ikke at de ikke kan finne opp noe som er lettere å behandle barn med. Å få på den øyesalva var jo et sant H******! Og jeg syns så synd på snuppa mi!! Om mammahjertet mitt har blødd tidligere så er det ikke noe bedre nå. Masse feber, stuptrøtt, sliten og syk.

I tillegg kom vi litt seint hjem også, siden vi måtte vente så lenge på legevakta, og måtte kjøre en omvei hjem for å komme til det apoteket som har åpent så seint.
Etter litt mat og torturbehandling av sine foreldre (les øyesalve), sovna hu nok en gang i armkroken til Gøran. Nå krysser jeg fingre for at hu får sove godt uten alle de hosteanfallene.. Snuppa mi er jo så sliten =( Det er vi også, men det driter jeg i, hehe.. Jeg hadde aldri trodd at jeg kunne ofre absolutt ALT for et annet menneske. Men det var før jeg ble mamma =)

Nå blir Sofie hjemme fra barnehagen resten av uka, uansett hvor fort ting måtte endre seg. Men dette snur seg ikke på en dag uansett. Mulig at mamma og pappa tar hu en dag eller to, så jeg får gjort litt skolearbeid.. Men jeg vil helst at hu skal være feberfri, eller så godt som iallefall før hu drar innover.. Men akkurat nå er det ikke et tema uansett, siden mamma ligger med feber... Nesten så jeg må le, hehe.. Bare sykdom og atter sykdom.. Men en dag må det snu, og sola skinner på også også ;)
Tror det er på tide og avslutte.. ble litt langt dette =) Fortsatt god mandag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar