mandag 16. februar 2009

MMR-vaksine

Da har vi vært på helsestasjonen og endelig fått tatt den 3 ganger utsatte MMR-vaksinen!
Først var det veiing og måling igjen.. Og Sofie har lagt på seg 20 gram fra sist vi var der i januar. Ikke akkurat mye, men til gjengjeld vokst ytterligere 1,5 cm. De måtte måle to ganger for de syns hu har vokst mye på under en mnd. Alt var helt normalt, men vekta klarer ikke helt å holde følge med høyden. Men det gjør ikke så mye, for vi vet at hu spiser rikelig til alle måltid, også i barnehagen.
Så var det sprøyta, og jeg gjorde som jeg har gjort på alle vaksinene til Sofie, gikk ut...
Jeg klarer ikke, selv hvor mye jeg prøver og være der inne når de stikker i barnet mitt!
Så her må Gøran til pers..enten han vil eller ikke, hehe.. I dag var sprøyta i arma, i motsetning til de andre vaksinene som ble satt i låret.
Jeg gikk og trava frem og tilbake utenfor og bare venta på hylet som skulle komme. Det tok da så ufattelig lang tid.. Plutselig går døra opp og Sofie kommer ut og lurer på hvor mamma er.. Ikke en lyd hadde hu gitt fra seg, og bare stått og sett på når sprøyta gikk inn i arma. Gøran fortalte at spissen faktisk var ganske så lang. Men nei, ikke så mye som et lite kny kom fra den tøffe lille jenta vår =)
Så endelig fikk vi tatt den, og er ferdig med vaksiner for en stund.. Neste blir når hu går i 2.klassen på skolen =)
Etterpå dro vi hjem og laga kakao og spiste brødskive med egg, og boller =) Nå gjenstår det å se om det kommer noe reaksjon om ei ukes tid..

Sofie tar formiddags duppen sin nå, så får vi se om formen er bra etterpå, for da tar vi en tur ut og leker oss i knallværet =)

2 kommentarer:

  1. Hehe, må vel nesten gratulerer med MMR vaksinen nå da siden den endelig er tatt ;)

    SvarSlett
  2. Hehe, tusen takk =) Det var jaggu på tide, og godt det er overstått =)

    SvarSlett