søndag 8. februar 2009

Om tømmermenn, stolthet og morsdag

Da var jeg tilbake igjen, om ikke helt i 100 men skal klare å holde øya oppe til jeg er ferdig med blogginga ;)
Igår var altså festen jeg hadde gleda meg sånn til! Og jammen stod det ikke til forventningene også.
Gøran og Sofie kjørte meg til Hege på forspill. Plukka opp Marthe og Kari Ingeborg på veien. Vi var ikke overraskende noe forsinka, som gjorde at tida hjem til Hege gikk litt vel fort.
For fem år siden var turnforeninga mi 80 år, da hadde vi forspill hjemme hos meg før festen. Og når jeg skulle bestille taxi igår, fikk jeg litt flash back til den gangen. Da kom nemlig ikke taxien, og vi venta og venta.. Ble oppringt fra noen som var på festen om at det bare var vi som mangla.. Og når vi endelig kom oss ned, satt alle til bords og stirra på oss. *littflaut*
Igår skjedde nesten det samme. Ringte etter taxi, stod 10 min som nr 2 i køa.... Og når jeg endelig kom igjennom sa dama i andre enden at en bil skulle komme med engang. Vi gikk ut, og venta og venta... Og mens vi står der og venter, ringer tlf min.. Det var mamma, som fortalte at nå var det bare vi som mangla og at de venta på oss... Herregud tenkte jeg, hvordan er det mulig at det skjer igjen.. Omsider kom taxien, og vi kunne tusle litt flau inn denne gangen også, hvor alle hadde satt seg til bords og bare venta på oss *rødme*
Men men, heldigvis var det bare kjente, så det gikk da greit =)
Festen ble utrolig gøy, men med litt for høy alkoholhastighet...
Jeg glemmer av og til at jeg nå omtrent fester en-to ganger i året, og kanskje ikke tåler like mye som den gang jeg drev å sprang på byen hver helg...
Men sånt tenker man (dessverre) ikke på i gjernings øyeblikket..
I invitasjonen stod det at det var drikke til maten, men ingen barservering etterpå. Men med så mye innkjøpt drikke som de hadde, holdt det helt til the bitter end ;) Tror det var ytterst få som drakk av det de hadde medbragt.

Jeg trodde kveldens høydepunkt var da tre av turnjentene mine som jeg har vært trener for i 12-14 år, fikk klubbens fortjenestemedalje i sølv. Selv om jeg visste om dette på forhånd, kjempa jeg med tårene.. Er så utrolig glad i de jentene, og var så glad på deres vegne =) Utrolig velfortjent.. Så da de hadde fått sine medaljer, ble jeg sittende og småprate med Ida, som nettopp hadde fått medaljen sin. Så jeg må innrømme at jeg ikke helt hørte etter når de stod å leste opp hva neste person hadde gjort for klubben og innen turn. Etterhvert observerte jeg at fler og fler begynte å se på meg, så jeg tenkte det var best å holde munn.. Men, det var en annen grunn til at de så på meg enn at småpraten min forstyrra forsamlinga.. De hadde skjønt noe som jeg ennå ikke hadde skjønt... Neste personen de prata om var jo MEG!! Ble helt satt ut, så på mamma og pappa, mamma kjempa med tårene og da braste det for meg også, haha.. Jada, vi er en følsom familie ;) Jeg fikk altså klubbens fortjenestemedalje i gull!! Selv om det nå begynner å bli endel år siden jeg fikk sølvet, har jeg alltid tenkt at det er jo bare de litt eldre som har gjort en enorm innsats omtrent hele livet som får slike utmerkelser.. Så jeg ble tatt fullstendig på senga, men desto koseligere var det jo å få den =)
Resten av kvelden var det så koselig å prate med venner og kjente, og når mamma spurte om jeg skulle sitte på med de hjem ble jeg så usikker... Men kl nærma seg 2, og jeg visste jo at jeg hadde ei lita ei hjemme som kom til å våkne full av energi om ikke så altfor mange timene. Og joda, hu har en pappa også, men det er liksom ikke så lett å bare ligge å pleie seg selv dagen derpå med en 1 1/2 åring i huset, som ikke skjønner hvorfor mamma bare ligger på sofaen..
Så det endte med at jeg satt på med de, så slapp jeg å ta taxi også =)

I dag har formen vært akkurat passe, eller for æ være helt ærlig, ikke så veldig bra ;)
Men har fått sovet lenge, og Gøran har aktivisert Sofie til den store gullmedaljen. Så selv om det ikke er slik jeg vil tilbringe morsdagen, så har jeg jo fått slappet av og blitt oppvarta allikevel ;)
Skulle egentlig en tur til mamma og pappa, men vi utsatte det til i morra :)
Sofie skal være hjemme fra barnehagen i morra også. Og i den anledning fikk jeg ei hyggelig melding fra mamma, om at de kommer å henter Sofie i morra, og tar hu med på akebrettur i skogen :) Og da får vi jo å testa ut litt iallefall om formen holder til evnt. barnehage på tirsdag.

Nå er dette innlegget mer enn langt nok fra før, og jeg kjenner at det vil bli en tidlig kveld på meg ;) I morra er det ny uke og nye muligheter!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar